Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanbieden van domeinnaam deheinekenontvoering.nl. Waarde?

Pagina: 1
Acties:

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-11 12:28
Voor een projectje uit het verleden heb ik de domeinnaam geregistreerd dat identiek is aan een grote Nederlandse film die recent is uitgebracht. (http://deheinekenontvoering.nl)
Nu wil ik de stoute schoenen aantrekken en dit domeinnaam te koop aanbieden aan de distributeur van de film.

Wat zou ongeveer de geschatte waarde zijn van een dergelijk domein? En wat is normaliter de procedure voor het onderling verhandelen van een domeinnaam?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
5 euro. Had je moeten doen voordat de film uitkwam :X.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
Als ze je nog niet benaderd hebben kan ik me niet voorstellen dat ze er uberhaupt waarde aan hechten, los van het feit dat de film al uit is, de P&R al lang al gaande is, kan me niet voorstellen dat je echt gaat cashen.

Tsja, wat de gek er voor geeft? honderden misschien duizend euro?

• Blinker
Ja, ik kan me voor m'n kop slaan dat ik hier niet eerder aan had gedacht.
Eerlijk gezegd was ik het totaal vergeten dat ik het domein nog in bezit had :')

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:15

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ze hebben al http://www.deheinekenontvoering.com/ . Dus vijf euro zal nog veel zijn denk ik.

Waarom? Omdat het kan!!

• Blinker
Iets meer dan vijf euro zal het wel waard zijn, toch? :')

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 12:50
vijf euro is meer dan niks,
hier een stukje uit de link die ik hierboven neergezet heb:

Opeisen van domeinnamen
Het merkrecht geeft de houder van een merk het recht om op te treden tegen gebruik van het merk in het economisch verkeer. Het verkopen van een Internet-domeinnaam waar het merk in zit, kun je zien als gebruik van het merk, en dat kan de merkhouder dus verbieden. Op die manier zijn al vele domeinnamen opgeëist door merkhouders.

• Blinker
MrCostanzo schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:19:
vijf euro is meer dan niks,
hier een stukje uit de link die ik hierboven neergezet heb:

Opeisen van domeinnamen
Het merkrecht geeft de houder van een merk het recht om op te treden tegen gebruik van het merk in het economisch verkeer. Het verkopen van een Internet-domeinnaam waar het merk in zit, kun je zien als gebruik van het merk, en dat kan de merkhouder dus verbieden. Op die manier zijn al vele domeinnamen opgeëist door merkhouders.
Dus omdat zij het merk gedeponeerd hebben, zouden ze het kunnen opeisen.
Dan doe ik er waarschijnlijk beter aan om er gewoon advertenties op te houden.

• MrCostanzo
Ja, daar komt het in het kort, en misschien wel wat kort door de bocht, op neer. Zodra je een domeinnaam, met daarin een merknaam of een deel daarvan gaat gebruiken in het economische verkeer, is de kans groot dat de merkhouder de domeinnaam op kan eisen. Er zal misschien wel wat te regelen vallen onderling, maar gezien het feit dat de film al draait en ze de .com al hebben, en de sterkere positie die ze op grond van het merkenrecht hebben, denk ik dat je al blij mag zijn als je 5 euro krijgt :)

Maar goed, IANAL (yet) dus wie weet

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:56
www.datnoemenwijeenkatindezak.nl ;)

Ik zu er ook lekker advertenties op blijven draaien. Het bezoekersaantal kan nog redelijk zijn aangezien de meeste mensen nog wel eens .com en .nl door elkaar willen gebruiken. Hopelijk kan je er zo nog een slaatje uit slaan

Carpe Diem

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 14:10

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Blinker schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:20:
[...]

Dus omdat zij het merk gedeponeerd hebben, zouden ze het kunnen opeisen.
Dan doe ik er waarschijnlijk beter aan om er gewoon advertenties op te houden.
Heineken heeft niks met de film te maken, waren zouden ze het opeisen? Voor welk doel?
Je bent te laat, en dan nog is het vraag of je veel had gekregen... de URL is te lang.. ik zou dan als distributeur www.heinekendefilm.nl of www.deontvoering.nl registreren..
En je zegt dat je de URL al even hebt, en hem bent vergeten... dan zou ik een ander vak kiezen... je bent te laat aan het reageren.. Ga werken voor je geld!! :D

• Blinker
MaxxBass schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:39:
[...]

Heineken heeft niks met de film te maken, waren zouden ze het opeisen? Voor welk doel?
Je bent te laat, en dan nog is het vraag of je veel had gekregen... de URL is te lang.. ik zou dan als distributeur www.heinekendefilm.nl of www.deontvoering.nl registreren..
En je zegt dat je de URL al even hebt, en hem bent vergeten... dan zou ik een ander vak kiezen... je bent te laat aan het reageren.. Ga werken voor je geld!! :D
Ze vonden het blijkbaar wel de moeite waard om de .com-extensie te registreren ;)
En werken voor m'n geld, dat doe ik al ;)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
MaxxBass schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:39:
[...]
Omdat de geregistreerde merknaam "Heineken" er in zit ?

Abort, Retry, Quake ???

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Dus als ik Heineken zou heten, geen bier lus en ook geen familie ben van deze fabrikant, mag ik geen domeinnaam met mijn achternaam gebruiken omdat Heineken een merk is.

Deze url verwijst niet eens naar het merk dus denk dat dat echt nog wel mee zal vallen hoor.

Deze advertentieplaats is te huur!

• MrCostanzo
@ Rammy,
Je mag best een domeinnaam met heineken erin hebben als dat je achternaam is, zolang je de site maar niet gaat gebruiken in het economische verkeer. Dus als het puur een site over jezelf is waar je niks op verkoopt, en ook geen reclameinkomsten aan hebt, zit je goed

Zie bijvoorbeeld de laatste alinea hier

[ Voor 15% gewijzigd door MrCostanzo op 03-11-2011 10:22 ]

Pagina: 1