Is 120hz mogelijk over HDMI?

Pagina: 1
Acties:

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 14:43
Vandaag heb ik de Samsung S23A750D 3D 23'' monitor binnen gehad.

Wilde graag een 120hz monitor en 3D gamen leek me ook niet verkeerd.

Deze monitor heeft slechts 1 HDMI en 1 DisplayPort aansluiting. Nu dacht ik dat mijn Ati Radeon 6870 DisplayPort had, maar dit blijkt een DisplayPort mini te zijn. Omdat ik verder geen DisplayPort (mini) verloopjes heb liggen heb ik het scherm maar via HDMI aangesloten.

Echter het probleem is nu dat ik in Windows en in de Ati driver niet 120hz kan selecteren, voor geen enkele resolutie.
Waar ligt dit aan? Kan dit niet over HDMI en moet ik gewoon een DisplayPort convertor halen? Zoja, wat voor een? van DP mini naar DP óf van DVI Dual Link naar DP?

Het volgende heb ik geprobeerd:
* Nieuwste ATI Drivers
* Monitor drivers van samsung site
* aangesloten op laptop met Nvidia kaart.
* met laptop geforceerd op 120hz via custom resolution

Is er hier iemand die zijn monitor wel op 120hz heeft via een hdmi kabel?

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:16
wat voor grafische kaart heb je precies? en ik dat er volgens mij als je niet zon nvidia 3d vision kit hebt dat je dan een speciaal programmatje van nvidia volgens mij moet kopen om je HDMI poort op je kaart naar 1.4 te patchen. weet niet precies hoe dat nu zit maar had het een keer uitgezocht voor een 3d tv van een kammeraad van mij

• RutgerB
Heb het er bij gezet. Even voor de duidelijkheid, ik probeer nog niks met 3D te doen. Het gaat me nu puur om de 120hz

Eigenlijk is de korte versie van m'n vraag of 1080p@120hz over HDMI kan.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

nickertNL schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:48:
wat voor grafische kaart heb je precies? en ik dat er volgens mij als je niet zon nvidia 3d vision kit hebt dat je dan een speciaal programmatje van nvidia volgens mij moet kopen om je HDMI poort op je kaart naar 1.4 te patchen. weet niet precies hoe dat nu zit maar had het een keer uitgezocht voor een 3d tv van een kammeraad van mij
Als hij een ATI kaart heeft?

En lees je post nog is vol met fouten en onlogische zinnen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:16
@xenomorphh nee juist bij een nvidia kaart maar zie dus net dat dat ook moet bij ati.

ATI Does 3D
The HDMI port supports HDMI 1.4a, which allows audio and video streaming of Blu-ray 3D. This is pertinent, as AMD introduces 3D support with the HD 6000-series, dubbing its technology the buzzword-tastic HD3D. AMD is using a passive, polarised method for its 3D, unlike Nvidia and it’s 3D Vision shutter glasses. To enable 3D on an ATI system you’ll need a piece of middleware software from a company such as DDD. At the moment there are very few displays that ATI’s version of 3D.

The new 3D support matches up with the new UVD 3 technolgy to enhance video playback (again a slightly pointless feature on a gaming-grade graphics card if you ask us), which adds support for a few MPEG formats that UVD 2 didn’t cater for.

http://www.ddd.com/tridef-products/tridef-experience/ ( link naar dat programmatje) je zou eens kunne probere die 14 day trail erop te zetten kijken of ie dan wel 120mhz pakt

[ Voor 92% gewijzigd door nickertNL op 01-11-2011 20:57 ]

• RutgerB
Ik heb de handleiding nog eens doorgespit en ben tot de volgende conclusie gekomen.

HDMI ondersteund maximaal 1920*1080@60hz
Wil je 3D over HDMI dan wordt dit maximaal 1280x1470p @60Hz

Ik ga morgen een Displayport naar displayport mini halen en dan zou het moeten werken.
Pagina: 1