vraag over verwijderen Adata nh92 hdd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 12:45
Onlangs heb ik een externe harde schijf gekocht om back-ups te maken van mn gegevens op mn laptop.
Bij de MM heb ik een adata nh92 gekocht.

Nu heb ik een vraag over het verwijderen van de externe harde schijf. Ik doe dit via de optie "veilig hardware verwijderen" en windows geeft ook netjes aan dat dit vervolgens mogelijk is.

Maar nu blijft de harde schijf nog doordraaien. Lampje brand ook gewoon. Knippert niet.
Kan ik de schijf fysiek loskoppelen terwijl ie nog draait?

Het duurt namelijk enkele minuten voordat het lichtje uitgaat en hij niet meer draait. Ik heb wel eens gehoord dat je je schijf alleen fysiek kunt verwijderen wanneer ie niet meer draait.

Overigens, zelfs als ik de schijf aankoppel, er verder niks op wegschrijf of verwijder, dan duurt het dezelfde periode voordat hij stopt met draaien en het lichtje is.

Donders irritant, want na uitwerpen wil ik gewoon de boel kunnen loskoppelen en niet eerst nog 5 min. wachten als dat niet nodig is.... :)

Zijn er mensen met dezelfde ervaring bij deze of een andere schijf?

Wie kan mij verder helpen?

thnx!

edit: bovenstaande problemen heb ik onder WIN7 op mn desktop heb ik XP staan en daar heb ik geen problemen...

[ Voor 4% gewijzigd door FlashM op 01-11-2011 21:51 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 12:45
Na wat googlen ben ik er achter gekomen dat het probleem door Windows7 wordt veroorzaakt en niet door mn externe harde schijf. Het probleem deed zich ook voor bij usb-sticks.

Het probleem dat de stroomtoevoer na het gebruik van de optie 'hardware veilig verwijderen' ingeschakeld blijft, zit in windows sinds Vista.

Via de supportpagina van microsoft het dit artikel gevonden.
De oplossing is een aanpassing in het Register.

Ik heb gekozen voor de global setting. Je kunt ook per apparaat de settings veranderen.

Na opnieuw opstarten werkte het perfect!
Bij het verwijderen van de software via 'hard ware veilig verwijderen' wordt nu netjes de stroomtoevoer gestopt en stopt ook mn externe hd met draaien. Eindelijk! :)

ps: na wat zoeken op GoT niks hierover gevonden. Misschien niet goed gezocht, maar kan me niet voorstellen dat er niemand eerder tegen dit probleem is aangelopen.