Heeft kwaliteit coax kabel invloed op digitaal CI+ signaal?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Sinds een week ontvang ik met de CI+ module en een smartcard digitaal tv van Ziggo.

Hiervoor heb ik altijd problemen gehad met analoog slecht te ontvangen zenders, mede door te lange of slechte kwaliteit coax kabel.
Nu ik digitale tv heb werkt het allemaal uitstekend, en is mijn beeldkwaliteit natuurlijk véél beter.

Ik heb erg weinig verstand van hoe CI+ precies werkt, maar ik zou graag willen weten of de kwaliteit en lengte van mijn analoge coax kabel naar de tv nog van invloed zijn op de kwaliteit van mijn digitale tv.

Met andere woorden: valt er nu ik digitaal tv ontvang nog winst te behalen met een betere of kortere coax kabel?

Alvast excuses voor mijn waarschijnlijk onbenullige vraag, maar ik heb er geen duidelijk antwoord op kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 07:07
Als je digitale signaal slecht is dan staat het beeld soms stil in blokken. Als het nu goed werkt, niets aan doen :) Een digitaal signaal wordt niet beter door een betere kabel. Het werkt of het werkt niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Hark_k op 01-11-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je nu geen storing hebt met digitale TV, dan heb je dat straks met CI+ ook niet.

Wel is het zo dat digitale televisie door de andere werking helaas wat gevoeliger is voor een slecht signaal. Waar je bij analoge televisie last krijgt van ruis (wat vervelend is maar je kan nog wel kijken) krijg je bij digitale televisie blokken in beeld en hakkelend geluid. Digitaal is ook gevoeliger voor storingen van buitenaf is mijn ervaring; hier in huis is een uitstekend signaal gemeten door een monteur en ondanks twee versterkers in huis (geplaatst door die monteur) is er nog steeds af en toe storing.

De oorzaak daarvan kan dat gewoon buitenshuis liggen, daar kom je niet echt achter..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, de kwaliteit (en de aanleg) van de bekabeling is ook van invloed op digitaal. Maar, als het nu goed is (geen blokken / haperingen) dan is het goed. Dan valt er (zo goed als geen) winst te halen met nieuw kabelspul.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Bedankt voor de verheldering!

Ik heb zelden last van blokken/haperingen en mijn geluid gaat prima.

Dan valt er als ik het goed begrijp dus qua beeldkwaliteit geen winst te behalen..

Ik kon me zo moeilijk voorstellen dat door mijn crappy kabel nu opeens wel kraakhelder Nederland 1 HD e.d. komt, terwijl ik voorheen door de ruis nauwelijks het verschil kon zien tussen MTV en discovery channel ;)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Mijn vraag gaat eigenlijk over exact hetzelfde probleem.
Sinds we hier een CI+ CAM module gebruiken icm Ziggo Digitale TV is de beeld kwaliteit super.
Echter, lijken er op willekeurige momenten storingen van buitenaf te zijn en ben ik eigenlijk op zoek naar een manier om deze af te schermen.
Ik gebruik inmiddels een APC stekkerblok van dit type gekocht: pricewatch: APC Essential SurgeArrest (5x + coax)
Hier zit zowel alle apparatuur (TV, Home cinema, HTPC) op aangesloten alsmede de Coax.

De storingen van buitenaf variëren van een scooter die pal langs het huis af rijdt, tot het aanzetten van de verlichting (waarschijnlijk op dezelfde stroomgroep) in huis.

Iemand enig idee of deze storing op te vangen zijn?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Zorg dat je wandcontactdoos van je kabel goed is, en goed aangesloten, zorg voor goede kabels en stekkers.
Als het dan nog niet goed genoeg is gooi je er een versterker tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ja, de coax kabel kan verschil maken !

ik had n raar probleem, mn coax kabel liep dicht langs mn pc, en als ik op mn pc bv n game laad of reboot, viel mn ziggo uit !! wtf lol

als ik hem wat verder weg trek heb ik dat niet meer, zou het n soort van EMP zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Da_maniaC schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:16:
Sinds we hier een CI+ CAM module gebruiken icm Ziggo Digitale TV is de beeld kwaliteit super.
Echter, lijken er op willekeurige momenten storingen van buitenaf te zijn en ben ik eigenlijk op zoek naar een manier om deze af te schermen.
Ik gebruik inmiddels een APC stekkerblok van dit type gekocht: pricewatch: APC Essential SurgeArrest (5x + coax)
Hier zit zowel alle apparatuur (TV, Home cinema, HTPC) op aangesloten alsmede de Coax.

De storingen van buitenaf variëren van een scooter die pal langs het huis af rijdt, tot het aanzetten van de verlichting (waarschijnlijk op dezelfde stroomgroep) in huis.

het zelfde probleem dus, dit had ik vroeger met n sd tv, als n brommer langs rijd (die heel statisch zijn, was er ruis in beeld)

alles moet dus goed afgeschermd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Da_maniaC schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:16:

Toch al een aantal maandjes geleden, maar ik wil hier even op terug komen aangezien ik deze week vrij had en eindelijk tijd had om hier nog eens goed naar te kijken...

Wat blijkt nu...
Vanaf het ISRA punt in de meterkast gaan er 2 coax kabel naar de huiskamer toe (1 gelabeld Radio en de ander TV).
Beide kabels komen samen op een Home cinema set (1 in de receiver voor de radio, de ander in de HDD recorder voor opname).
Vanuit de recorder gaat 1 kabel naar de TV toe.
De stekkers van beide apparaten in de Home cinema set bevatten geen randaarde. Hierdoor lijkt er een ground loop te ontstaan tussen beide coax kabels wanneer ze zijn verbonden met de Home cinema set.
Ik heb nu de HDD recorder niet meer aangesloten op de Coax (maar deze gaat rechtstreeks op de TV) en de problemen zijn nu helemaal verdwenen.

Iemand enig idee of een ground loop isolator voor coax hier nog uitkomst gaat bieden om te zorgen dat beide weer aangesloten kunnen worden?

[ Voor 57% gewijzigd door Da_maniaC op 14-03-2012 00:20 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Pagina: 1