SBS2011 en HP sanner in remote subnet

Pagina: 1
Acties:

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-02 15:09
Ik heb een Cisco VPN met totaal 5 subnets. De SBS2011 staat in een subnet en een OfficeJet 6500 (met scanner) staat in een ander subnet.
Als ik de HP driver installeer vindt hij het apparaat niet zelf, maar als ik dan met de hand het IP opgeef gaat het goed, maar ik krijg wel een melding dat het apparaat niet in hetzelfde netwerk zit, en dat dat problemen zou kunnen geven.
Na de installatie gaat printen goed. Ik zie ook het geschatte inktniveau in het Solution Center. Ik kan alleen niet scannen. HP Digital Imaging kan het beeldapparaat niet vinden...

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kan ik de netwerkverbindingen anders configureren zodat er ook in andere subnets gezocht wordt?

Alvast dank voor de tips!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 14:08
Ik ken de scanner helaas niet, maar meestal zoeken dit soort apparaten alleen binnen het "eigen" netwerk. Dus binnen de huidige reeks van het subnet mask.

Ik denk dat de simpelste oplossing is de scanner in hetzelfde subnet zetten. Als dat niet kan, kun je altijd nog kjiken of een soort van gateway op het netwerk hebt waar de netwerken gekoppeld zijn. Je zou de scanner hiernaar toe kunnen laten verwijzen zodat hij makelijker het andere netwerk kan vinden.

Disclaimer:
1 koffie op :)

01101000 01100101 01101100 01110000

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-02 15:09
13rapsac schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:11:
Ik ken de scanner helaas niet, maar meestal zoeken dit soort apparaten alleen binnen het "eigen" netwerk. Dus binnen de huidige reeks van het subnet mask.

Ik denk dat de simpelste oplossing is de scanner in hetzelfde subnet zetten. Als dat niet kan, kun je altijd nog kjiken of een soort van gateway op het netwerk hebt waar de netwerken gekoppeld zijn. Je zou de scanner hiernaar toe kunnen laten verwijzen zodat hij makelijker het andere netwerk kan vinden.

Disclaimer:
1 koffie op :)
Helaas kan dat niet omdat het fysiek verschillende locaties zijn. Tussen de subnets staat alles open, de lokale gateways zorgen er inderdaad voor dat de netwerken elkaar "vinden". Ik denk dat de HP device discovery methode de boosdoener is. Wellicht kan ik inderdaad een soort forwarding organiseren.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)

[wilde gok]
Je kan kijken (door middel van sniffen op de netwerkkaart) of er ergens een name resolving wordt gedaan door middel van een broadcast. (iets wat niet door de router zal gaan) Met een DNS entry naar het correcte IP adres kan dat opgelost zijn.