Asus K7V

Pagina: 1
Acties:

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 16:27
Weet iemand een goede manier om de cpu temp te meten op mijn k7v? Er zit geen sensor op mijn mb?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Thermometer erbij houden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Crazyhorse
Heeft er iemand ook een manier om dat constant te doen?

Verwijderd

FF een losse sensorkabeltje halen. Kun je dan zo op 2 pinnetjes op je mobo prikken. Ik dacht eigenlijk dat ie standaard bij een K7V hoort te zitten.Zou ik nog bij je winkel checken!

• Crazyhorse
Sake

zat er niet bij, staat ook niet bij inhoud op de doos ed.

Kan er op de site van asus jammer genoeg niks van vinden.

Verwijderd

Bij mijn K7V zat ie er ook niet bij. Kabeltje is bijna nergens te krijgen, alleen Perfect Systems (Oldenzaal) heeft het Asus P2T kabeltje in het assortiment. Kost zo'n fl. 15,-

Je kan natuurlijk ook zelf even wat fabriceren. Ik heb op de aansluitpunten van de tempsensors (2 naast elkaar onder proc, dus 4 pinnen) een audiokabeltje aangesloten. Zo'n kabeltje past er zo op. Aan de andere kant heb ik een NTC gesoldeerd.

Werkt net zo goed, en nog goedkoper ook... ;-)

Verwijderd

Ik heb dat sensorkabeltje(P2T) voor m'n K7M bij SWW in Zoetermeer gehaald.

Volgens mij hebben heel wat winkels het, alleen wordt het niet in de prijslijst opgenomen :(

Die KA7 heeft dit kabeltje iig wel standaard.

• Crazyhorse
ik dank jullie allen en ik zal maar eens wat winkels gaan afbellen!!!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:13
Bel mij maar. Ik heb er nog 2 liggen...
Zie dit...

DIt zijn originele van de Asus P2B, maar werken als het goed is ook goed op een K7M, K7V enz...

UPDATE: IK HEB ER NU GEEN MEER... :)

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
Tafkae, hoeveel Ohm NTC heb je gebruikt??

Verwijderd

Oei, ik weet zo gauw niet hoeveel Ohm. Ik heb het ding ook maar uit een kapotte thermometer gesloopt.

Ik kan je alleen vertellen dat ie bij kamertemp zo'n 12K weerstand heeft. Maar een NTC zou een NTC niet zijn als ie bij een andere omgevingstemp geen andere waarde aangaf... :(

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Hou nauwkeurig meet dat nou met zo'n P2T kabeltje?

Zit 'ie d'r redelijk bij in de buurt of valt het erg tegen? Want in het boekje van de K7V (heb er zelf ook een) staat [dreigende stem]IMPORTANT! Accurate readings are only guaranteed for the ASUS Smart Fan[/dreigende stem]. Zie K7V handleiding blz. 30 bovenaanpagina in grijs vakje.

Die smart fan is een koeler met een ingebouwde sensor.

Enne CrazyHorse sorry dat ik het zeg, maar eh RTFM!!!! :( Wat jij vraagt staat leterlijk in het boekje pagina 29 + 30. d'r staat ook iets bij over die P2T.
3.6.6 Smart Thermal Solutions

Two smart solutions to Slot A CPU thermal problmes are available from ASUSTek COMPUTER INC.: The ASUS Smart Fan or ASUS S-K7FAN and the ASUS P2T-Cable.

ASUS S- K7FAN
(bla bla)

ASUS P2T-Cable

The optional ASUS P2T-Cable can be used for a processor packaged in a SECC2/SECC/SEPP.

(etc etc)
Het sleutel woord is OPTIONAL, wat neer komt op hij bestaat wel maar je mot er extra voor dokken.

• Crazyhorse
Ik bedoelde eigenlijk of iemand mij kon zeggen waar ik zo'n ding kon krijgen!

En de manual lees ik pas als ik het niet werkend krijg!

Verwijderd

Het kabeltje op zich meet natuurlijk exact genoeg. Alleen hangt het sterk af van de plaatsing van de sensor.

Ik heb op dit moment de sensor tussen de koelribben hangen. Daar schiet ik uiteraard weinig mee op, want de temperatuur is daar veel lager dan op de core zelf. Als ik straks mijn Athlon gestript heb, dan probeer ik hem zo tegen mogelijk tegen de core te frummelen. Dat zou dan een redelijk betrouwbare waarde moeten opleveren.

Aan de andere kant: de exacte temperatuur is niet altijd van belang. Immers, je wil vaak weten of je CPU warmer wordt, dus of ie dan van 30 naar 35 gaat, of van 40 naar 45, in beide gevallen constateer je een toename in de warmte-produktie.

• The - DDD
Zo'n P2T kabel zou je bij elke ASUS suplier moeten kunnen krijgen.

Enne een vraagje aan Crazy Horse.

Weet jij zo uit je hoofd waar elke jumper op het mobo voor staat en ook op welke pinnetjes je de diverse dingen aan moet sluiten?

• Crazyhorse
nee maar dat kan ik wel zo zien op het overzicht van de moederbord layout.

• The - DDD
Damn, misschien moet ik toch een keer een leesbril kopen!!! :P :)
Of bedoel je die layout in het begin van het boekje, want dan you have RTFM :) (maar niet helemaal) :) Sorry dat ik zo over door zeik.

Ik heb trouwens een vraagje aan je Crazy Horse. Ik heb zelf dus ook een K7V.

En ik krijg af en toe na een soft reboot (door windows na installatie van iets) vaak de bios melding dat de instelling van de mem:bus ratio voor problemen zorgt.

Ik zet hem op 4:3 ipv 3:3 en volgens de bios verkoeieneerd dat de boel een beetje.

Heb jij dit zelf ook wel is? zo ja weet je misschien een oplossing?

• Crazyhorse
The DDD

Ik heb daar geen last van. Bij mij staat het ook op 4:3 en nog op 105FSB. (wacht op gfd)

Moet zeggen heb eigenlijk nog helemaal geen problemen met dit bord gehad. Behalve dan dat ik het een ongeloofelijke K** BIOS vind! Heb veel liever zo'n bios van ABIT.

• The - DDD
wat bedoel je met gfd??

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:13
Goldfinger Device, zo'n ding prik je op je Athlon, en dan kan je de multiplier veranderen.

• The - DDD
Wat kost zo'n ding?

• Crazyhorse
bij o. van schaik 135 piek.

link staat bij shop survey ergens.

Daar duurt het waarschijnlijk niet zolang hoor!

Ik krijg hem via een omweg voor 90 piek.

Als ik hem nog krijg tenminste!

Verwijderd

Over het zelf maken van een kabeltje, staat hier nog wat uitleg.
Pagina: 1