WoL over Internet, via KPN wel, T-Mobile niet (?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 19:11
Hallo GoT'ers,

Ik heb op mijn iPhone 3GS (aanbieder Hi, netwerk KPN) een app staan (Wake), waarmee ik over internet mijn PC thuis kan aanzetten. Dit werkt allemaal prima; of ik nu op het school WiFi netwerk zit, of gewoon in de trein op de mobi internet verbinding, de PC gaat aan.

Nu heb ik sinds een dag de nieuwe iPhone 4S met als aanbieder T-Mobile. Ik gebruik precies hetzelfde programma, precies dezelfde instellingen, maar dan werkt het niet. Ik hou letterlijk beide telefoons naast elkaar en ik zie dat de 3GS wel werkt en de 4S niet.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik heb al die custom APN Carrier Settings geprobeerd van unlockit.co.nz, maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Maakt T-Mobile niet toevallig gebruik van een proxy server welke in de settings is opgenomen (even een check)? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Uh, hoe kom ik daar achter en hoe test ik dat en hoe omzeil ik dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:36

netblade

Sunrise

T-Mobile maakt nooit gebruik van een proxy, directe lijn naar buiten. Is je pc niet 'gepaird' met je oude iphone? Lijkt me dat er wel wat beveiliging achter zit niet?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Nee, PC is niet gekoppeld aan oude telefoon.

En allicht zit er wat 'beveiliging' achter, in die zin dat je het MAC-adres van mijn PC nodig hebt om het Wake-pakketje te sturen. Tezamen met mijn publiek IP-adres (DynDNS naam) en de goeie poort.

Daarnaast is het zo, als ik met mijn nieuwe tel. op bijvoorbeled het schoolnetwerk zit (wifi), dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik vind het al vrij bijzonder dat dit bij KPN werkt, iets als Wake on Lan werkt normaal gesproken alleen maar binnen hetzelfde subnet. Zie Wikipedia: Wake-on-LAN

De kans dat je dit alsnog werkend gaat krijgen bij T-Mobile is waarschijnlijk nihil, op deze manier in ieder geval. Een oplossing zit 'm misschien in een router met openwrt/dd-wrt en wat speciale software; iphone --3g--> router -->wol--> thuispc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
WoL over Internet werkt via een techniek die het pakketje als een unicast message beschouwt, totdat het pakketje bij de router aankomt die is verbonden met het doel subnet. Daar wordt het omgezet in een broadcast packet en zodoende gaat de PC aan. Als het ware stuur ik vanaf mijn telefoon dus een pakketje naar mijn thuisrouter (unicast), en de router ziet dan aan het pakketje dat hij het moet omzetten in een broadcast. Vervolgens krijg je hetzelfde effect als de wiki pagina die je linkte.

Ik ga binnenkort eens contact opnemen met T-Mobile want ik heb op meer vlakken last van de internet verbinding (whatsapp berichten willen niet versturen, iMessages willen niet versturen, Safari laadt geen pagina's), lijkt wel alsof het een breder probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Klopt, maar de techniek die dat mogelijk maakt (Subnet Directed Broadcasts) moet wel ingeschakeld zijn op alle tussenliggende schakels.. en waarschijnlijk is dat bij KPN wel, maar bij T-Mobile niet het geval. Als dat zo is zou ik er niet op rekenen dat T-Mobile het alsnog in gaat schakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Misschien heeft die tmobile snelheids optimalisatie er iets mee te doen?
Probeer het eens uit te zetten op je telefoon naar http://speed.t-mobile.nl
Pagina: 1