Toon posts:

Macbook pro 13" en 15 " verschil GPU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen reacties in het grote MBP topic dus hier maar even een eigen draadje:

Ik zit te twijfelen tussen een MacBook pro 13" en 15".
En ik twijfel het meest over de grafische kaart.
Ik wil de Mac gebruiken voor de alledaagse dingen maar ik werk ook veel met 3D programma's als Revit, sketchup renderings en Archicad. Ook soms video en foto bewerking.
Ik wil een laptop kopen die minstens weer 3 jaar meegaat zonder dat ik problemen krijg met het uitvoeren van dergelijke programma's. Als ik voor de 13" zou kiezen, dan sowieso de duurdere versie.
Of dus 1 van de twee 15" versies. Ik wil hem in iedergeval uitbreiden naar 8gb intern geheugen en een 256gb ssd.

Maar de vraag is dus: heeft de de 13" voldoende grafisch geheugen om soepel met dergelijke programma's overweg te kunnen? En anders de 15" met de HD 6750M of de HD 6770M?

Ik heb al veel zitten googelen maar zie door de appels de boom niet meer...

Iemand ervaring hiermee/een mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-10 22:04
in de 13" zit een intel hd 3000 dit is een geintergreede video kaart, die deelt ook het geheugen met je werkgeheugen. Als je veel 3d dingen gaat doen is de 15" beter, daar zit namelijk een losse video kaart in en heeft ook zijn eigen geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 18:42
Ik denk dat als je grafische toepassingen gaat draaien je het beste af bent met een dedicated gpu.
De HD3000 zal het misschien wel net halen als je HD content of misschien af en toe een oud spel wilt draaien maar als je met regelmaat grafische kracht nodig hebt zou ik voor de 15" gaan.
Dan is het verschil tussen 6750 en 6770 een klein beetje hoeveel geld je er voor over hebt en of je graag net een beetje extra wilt.

Volgens notebookcheck.net is de 6770 ongeveer een 15% increase in power tov de 6750.
Hoe erg je dit merkt zou ik je niet kunnen vertellen.

Persoonlijk zou ik gaan voor de 6770 in de 15" maar dat komt omdat ik altijd graag wat extras wil, dat is echt persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Dus je wilt revit gaan draaien op windows op je mac?
Ik zou, mocht revit erg belangrijk zijn, eerst eens goed de systeemeisen voor revit opzoeken. Op kantoor hebben we alle pc's moeten vervangen om revit te kunnen draaien. Waren niet de meest snelle pc's, maar waren ook nog lang niet afgeschreven voor de overige programma's (adobe, autocad, sketchup, artlantis ect).

Revit, zeker als je complexe modellen met bijvoorbeeld adaptive components, maakt het allemaal redelijk zwaar. Zelfs die nieuwe pc's hadden het zwaar met sommige modellen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm dacht ik al wel een beetje.
maar ik dacht dat apple misschien een briljante interne videokaart had, niet dus...
dan wordt het toch gewoon een 15" nog even doorsparen dus... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik heb zelf ook een 13" en deze bevalt me prima voor af en toe een keer imovie of final cut pro, en wat dagelijks photoshop werk.
Als je echter aan 3D komt en je bent veel met bewerkingen en rederen bezig dan zou ik echt voor de 15" gaan het zou zonden zijn als je daardoor kracht te kort zult komen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:31:
hmm dacht ik al wel een beetje.
maar ik dacht dat apple misschien een briljante interne videokaart had, niet dus...
dan wordt het toch gewoon een 15" nog even doorsparen dus... :-)
Met een beetje meer onderzoek had je op de Apple site gewoon kunnen zien dat het een geintegreerde gpu van de processor is.

Aan de hand van die info zijn er genoeg reviews te vinden, en vergelijkingen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Als je al te veel vraagt van je GPU dan laten de performance van je mac het afweten.
Vooral met renderen dan heeft hij veel kracht nodig van zowel CPU al GPU.

Dus ik raad je de 15 aan het is jammer dat die zo groot is maar het is het enige met een losse GPU.
Anders zou je naar een windows machine moeten kijken maar ik neem aan dat je uithaalt naar mac.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Pagina: 1