Toon posts:

[Vraag] Extra geheugen installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOT'ers,

Ik heb vanmiddag een extra geheugenstripje gekocht bij de Mycom (2 GB ddr2 DIMM pc2-5300, 667mhz) , en nu heb ik deze net proberen te installeren op mijn moederbord (GA-965GM-S2) naast mijn bestaande ram geheugen (2x 1GB DDR2, PC5300, 667 MHz), volgens de heren in de winkel moest dit geen probleem zijn. Maar het Blue Screen of death wat ik nu elke keer krijg bij het opstarten wijst op iets anders. Zien de heren van Mycom iets over het hoofd? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet,

Koen

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Heb je het geheugen al getest? (memtest) Klinkt als stuk, of verkeerd (scheef/los) geïnstalleerd geheugen.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:59
2G DDR2 667 zou moeten kunnen, wat meldt je blue screen precies?

Probeer anders alleen je nieuwe ram eens.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Geheugenstripjes kennen we hier op Tweakers niet en dat heten dimms en verder toch wel erg praktisch als je ook je volledige systeemspecs erbij zet zodat wij ook een idee van je systeem kunnen krijgen.

Verder is het altijd raadzaam dat je op de QVL lijst kijkt van je moederboard of de betreffende dimm wel compatibel is met je moederboard.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vocabulaire op het gebied van computerhardware is vrij beperkt, excuses in het geval je je daar aan stoort.
Ik ga jullie tips even uitproberen, bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

3 DIMMen icm een Intel chipset... Ik zou het voltage van de MCH eens een klein beetje verhogen. 0.1V moet al genoeg zijn waarschijnlijk om het stabiel te krijgen.
Als de individuele DIMMen goed werken (te testen met memtest) verwacht ik dat daar het probleem zit.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
2x1GB en 1x2GB is ivm dual channel niet helemaal optimaal maar zou op zich wel moeten werken. Verwissel de modules eens, bv de 2GB in slot 1 etc.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met enkel en alleen de nieuwe DIMM erin. Als dat al niet goed werkt heb je een compatibiliteitsprobleem (staat deze DIMM (welke exact?) wel in de QVL van dit bord?) of is de DIMM gewoon gaar.

Als dat wel goed gaat, zie tip van terw_dan hierboven - meerdere DIMMs belasten de geheugenbus zwaarder, daar moet je de instellingen soms op aanpassen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu op het punt gekomen waar windows gewoon opstart, na het switchen van de modules, helaas herkent Windows nu maar 3gb. Heeft dit te maken met het draaien van een 32bits versie?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:20
Windows 32bit "ondersteund/ziet" max 3gb, bij 64bit kan windows praktisch oneindig hoeveelheid geheugen adresseren, je limiterende factor is dan je moederbord.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• simotion
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-02 19:15
Welke versie van Windows (XP, Vista, 7)?

Ziet je BIOS wel je volledige geheugen?

Zover ik weet zou 32 bits versie sowieso 3,25 Gb moeten zien bij 4 Gb of meer.

[ Voor 33% gewijzigd door simotion op 02-11-2011 22:51 ]

Pagina: 1