Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valentijnvb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-11-2011
Mijn harde schijf (WDBAAU0015HBK-00) doet raar. Ik heb er niet zoveel verstand van, kan iemand helpen?

Ik was meerdere mappen tegelijk aan het overzetten op de schijf, maar toen ik thuis kwam zag ik een aantal foutmeldingen dat er op neerkwam dat een aantal bestanden niet overgezet konden worden. Ik heb dat geanulleerd.

Vervolgens bleek de harde schijf niet meer herkend te worden. Als ik hem in of uit de usb haal hoor ik wel het geluid, maar kan de map niet openen.

Heb er een aantal format sessies op losgelaten. Vervolgens in MMC bij schijfbeheer een partitie erin gezet en een Volumeletter gegeven. Daar staat nu: Bestandssysteem: RAW, Status: In orde (actief, primaire partitie).

Lijkt allemaal te kloppen toch? Alleen als ik in Deze Computer de schijf wil openen zegt ie: moet schijf eerst formatteren. En als ik dat doe dan is hij daar een dag mee bezig maar uiteindelijk lukt et dan nog niet.

Mijn vraag is. Moet ik mijn schijf gewoon weggooien en een nieuwe kopen? Of kan ik hem nog aan de praat krijgen.

Bvd

Valentijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RAW is geen filesystem waar je iets mee kan, je zult het ding eerst moeten formatteren (waarschijnlijk als NTFS, ervanuitgaande dat je een Windowsbak hebt).

Verder kun je met diverse tooltjes kijken of de schijf nog in orde is of niet. WD biedt zelf een tool aan met wat testopties, die kun je prima hiervoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
Je hebt al geformatteerd, dus data terughalen zal wrs niet meer werken.

Kijk of je met een prog als hdtune nog de smart gegevens kunt ophalen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valentijnvb
Data terug had ik idd al opgegeven.

Ja ik heb Windows. Hoe krijg ik em van RAW naar NTFS dan? Ik heb de WD Quick Drive Format al geprobeerd. Als ik dat doe krijg ik meerdere keren de vraag of mijn virusscanner de schijf moet scannen en krijg ik van Windows de mededeling dat ik de schijf eerst moet formatteren, wat vervolgens niet lukt. Na een tijdje zegt ook de WD Quick Drive Format: het formatteren is mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Waarom lukt het formatteren niet, kijk daar eens naar. Test of die disk nog goed is. Als dat ding faalt, dan zal het ook niet lukken fatsoenlijk te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valentijnvb
Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valentijnvb
Test Option: QUICK TEST
Model Number: WD 15EADS External
Capacity: 1500.30 GB
SMART Status: PASS
Test Result: FAIL
Test Error Code: 06-Quick Test on drive 2 did not complete! Status code = 07 (Failed read test element), Failure Checkpoint = 97 (Unknown Test) SMART self-test did not complete on drive 2!
Test Time: 16:27:25, November 01, 2011

Test Option: WRITE ZEROS
Model Number: WD 15EADS External
Capacity: 1500.30 GB
SMART Status: PASS
Test Result: FAIL
Test Error Code: 09-Sector #1688390912-1688391168::Write Zeros error!
Test Time: 12:27:30, November 02, 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Als die selftest al errors geeft dan is het denk ik einde oefening van je disk. Ik zou 't ding RMAen als je nog garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valentijnvb
ok thnx
Pagina: 1