VESA convertor 200x100 -> 100x100 (mm)

Pagina: 1
Acties:

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-02 07:06
Hoi mede-tweakers,

Ik kan via een inkoopactie goedkoop een monitorsteun aanschaffen, alleen het probleem wat ik heb is dat deze maximaal de VESA-standaard 100x100mm ondersteund, terwijl mijn monitor 200x100 heeft. Ik heb wel eens een adapter gezien, maar het ging in die gevallen altijd om het aanpassen aan een grotere standaard, en niet andersom.

Concrete vragen:
Is het probleem op te lossen met een adapter?
Zo ja, misschien goede tips wat ik aan kan schaffen?

Bij voorbaat alvast bedankt voor de input ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Let je wel op het gewicht van die monitor? VESA 100 mounts gaan meestal maar tot een bepaald gewicht. Als je daar ineens veel meer aanhangt kan dat nog wel eens fout gaan. Je kunt op zich prima een metalen plaatje pakken waar je de gaten inboort en deze monteren op je monitor en op de mount. Maar of dat stevig genoeg is kan ik zo niet zeggen.

• curvemod
@TERW_DAN Ik ga er een 27 inch monitor aanhanger dus qua gewicht zou dat wel moeten kunnen denk ik. Maar ik kan dus geen bestaande adapter ergens aanschaffen omdat dat 'andersom' werkt? Ik ben op hardware gebied nl. niet zo'n tweaker, dus als ik het voor niet te veel geld kan kopen dan ga ik daarvoor :-)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Een adapter is heeeeel makkelijk en goedkoop zelf gemaakt als je een klein beetje handig bent, of iemand kent die handig is.. zeker omdat je groter gaat... tis een kwestie van stevig materiaal wat je als 'adapter-plaat' kan gebruiken en een paar gaatjes boren. Zoals Terw_dan ook al aangaf overigens.

Je hebt bijvoorbeeld van die kunststof stelplaten die stellingbouwers gebruiken e.d. Dan zijn mooie stevige platen vanaf ca. een cm dik. Ik zou zeggen, loop de bouwmarkt in en laat je ogen even over verschillende producten gaan... je komt vast iets geschikt tegen.

PS... je probeert overigens een vesa mount 100x100 -> 100x200 te maken... niet anderom ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 01-11-2011 17:55 ]

• curvemod
@MicGlou
Tja, misschien dat ik daar dan ook maar even naar moet gaan kijken. Maar stel dat ik het toch wil kopen, dan zou dit http://www.informatique.nl/540289/newstar-fpma-vesa120.html dus een juist product zijn (gebaseerd op je PS)?

[ Voor 15% gewijzigd door curvemod op 01-11-2011 22:55 ]

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Dat is inderdaad het juiste product dat je zoekt, bij een Ergotron MX Desk Mount LCD Arm krijg je vrijwel hetzelfde ding erbij geleverd. Het is simpelweg een metalen latje met een paar gaatjes.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Yep, zoals al aangegeven is dat wat je moet hebben en voor die prijs zal ik het gewoon bestellen... dan is zelf knutselen niet eens de moeite waard.
Pagina: 1