Geen of weining Internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• cyclonexxl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10-2015
Goedemiddag Tweakers,

Zoals de titel al zegt heb ik met mijn laptop (Dell studio 17) draadloos weinig of geen verbinding met internet op mijn huidige stage(hier hebben ze absoluut geen verstand van pc's laat staan netwerken, dus die kunnen me niet helpen). Nou heb ik verschillende LAN kabels geprobeerd maar deze doen niks. De andere stagiairs hebben met en zonder kabel volledig bereik.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Cyclonexxl.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Nou heb ik verschillende LAN kabels geprobeerd maar deze doen niks
Hoe heb je deze getest dan? En wát doet er precies niks?

https://freight.associates

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-02 15:55

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Heb je bij het proberen van de LAN kabels wel je wireless uitgeschakeld? Anders kan het wel eens lastig zijn om te zien of je verbinding wel goed is daar hij wellicht priority voor je wireless kiest. Verder is het misschien een idee om een kabel te testen waar een ander persoon op zit welke wel goed internet heeft. Het bereik van je wireless hangt overigens niet samen met een kabel of niet, ik neem aan dat je dit weet maar wil het toch even vermelden.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• cyclonexxl
Ik heb de kabel van de ander gepakt waar hij wel goed internet mee had. Deze heb ik bij mij in de laptop gedaan. Normaal krijg ik, als ik een lan-kabel erin doe, een icoontje rechtsonderin de taakbalk met een vierkant met een stekkertje erin (nee niet het stroom icoon). Deze krijg ik op stage niet als ik er een kabel in doe. Internet blijft wegvallen ook met kabel.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Je kunt het volgende proberen:

1. Zet je draadloze adapter UIT. Vaak kan dit met een sneltoets op je laptop of anders softwarematig;
2. Plug de kabel erin en zorg ervoor dat je IP-adres en DNS op dynamisch staan;
3. Zorg ervoor dat je adapter niet ge-forced is op 1Gbit, indien van toepassing;
4. Om het zeker te weten, zet ook even je firewall uit.

https://freight.associates

• cyclonexxl
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb de wireless uitgezet zoals KingTenteehje zei.
Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1