(micro) simcard reader mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Hi Ik stel deze vraag in het apple forum omdat hier de meeste gebruikers zijn van MicroSims.

Op ons werk hebben mederwerkers een Iphone 3gs een 4, 4s en vele soorten simpele Nokia's (geen smartphone)

We zoeken een simcardreader/writer die al deze simcards kan beschrijven met alle contactpersonen. (dit is bedoeld voor nieuwe medewerkers)

De dame die het moeten gebruiken is niet technisch en het moet dus gewoon zo zijn dat ze een bestand kiest en dit wegschrijven naar de sim. Ze moeten dan niet allemaal instellingen wijzigen (hooguit aangeven microsim of gewone sim en evt. het bestand kiezen bedoeld voor nokia of apple))

Mijn vragen:
1. bestaat er een simcard reader die zowel micro als gewone sim kan schrijven (evt. met bijgeleverde converter) kan hem niet vinden met googlemans
2. Is de manier van wegschrijven gelijk voor verschillende toestellen en merken.

3. ander advies?

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 01-11-2011 15:15 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:01
Micro-SIMs zijn gewoon hetzelfde als de 'gewone' SIM-kaart. De chip is hetzelfde, maar er zit minder plastic bij de Micro-SIM. Je kunt in feite een gewone SIM knippen in een Micro-SIM. Je kunt gewoon een Micro-SIM adapter kopen om deze om te zetten naar een gewone SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Voor smartphones lijkt het me handiger om de contacten gewoon via Exchange (of een andere groupwareoplossing) te laten lopen, die kunnen dat namelijk gewoon syncen, ook als er zaken veranderen.

Voor de dumbphones hoef je dan alleen de gewone simkaarten te beschrijven.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Met Lotus is het syncen niet zo makkelijk (vlgs mij) En de oude nokia's op een andere manier programmeren is niet ideaal.
Als het niet anders is geen probleem

www.casarodriguillo.com