Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Neppe beveiligingsservice?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laatste tijd wat problemen met mijn computer. Services en dergelijke gecheckt en zag - toen ik de Windows-services verborgen had - de service 'Windows Antimalware Service' staan, terwijl ik de Windows-services had verborgen?

Is deze fake? Een virus dus?

edit; Overigens vinden de virusscanner niets

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 14:54 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:12
welke virus scanner gebruik je? welk os?

How are you doing?

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 12:50
Als je dat even door google gooit kom je er snel genoeg achter. Vooral als een van je hits al een How to Uninstall is.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Ik zou even kijken waar de bestand staat van deze service. Zoek vervolgens op bestandsnaam op google.

Verwijderd

Topicstarter
@Killertjuh Hoe vind ik waar het bestand staat? Ik heb via msconfig gekekne

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 14:58 ]

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:56:
@Killertjuh Hoe vind ik waar het bestand staat?
(windows 7)
Computerbeheer -> Service & Toepassingen -> Service -> kies de juiste service uit en klik vervoglens op eigenschappen

Bij "pad naar uitvoerbaar bestand:" kun je zien waar hij staat. Zoek vervoglens op bestands naam op internet en kijk wat de mensen er op zeggen :)

Als dit niet lukt download dan autoruns van microsoft. Hier kun je precies zien waar hij staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Killertjuh op 01-11-2011 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Killertjuh schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:01:
[...]

(windows 7)
Computerbeheer -> Service & Toepassingen -> Service -> kies de juiste service uit en klik vervoglens op eigenschappen

Bij "pad naar uitvoerbaar bestand:" kun je zien waar hij staat. Zoek vervoglens op bestands naam op internet en kijk wat de mensen er op zeggen :)

Als dit niet lukt download dan autoruns van microsoft. Hier kun je precies zien waar hij staat.
Raar dat uitgerekend die service dan niet in de hele lijst met services staat, onder XP is het.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een oplossing weet? Of waar ik deze service in een andere map kan vinden? Of dat het gewoon goedaardig is?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 11:10 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ga eens spelen met tasklist en sc ?
tasklist /svc 

en
sc /?
voor verdere info over die service.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
process explorer gebruiken. deze laat ook de container services inzien. en de file locatie staat er ook in.
het klinkt wel een beetje als mallware.
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653

[ Voor 16% gewijzigd door dezejongeman op 09-11-2011 22:15 ]

Pagina: 1