Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Horde] Unable to connect to SMTP

Pagina: 1
Acties:

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 15:14
Hee,
ik heb een probleem met mijn Horde mailserver.

Als ik een bericht probeer te verzenden, krijg ik het volgende bericht: "Een fout bij het verzenden van uw bericht: unable to connect to smtp server 10.xxx.xx.xx:25" Mail ontvangen gaat prima.

Ik heb zelf de horde server niet opgezet, maar ik vroeg me af of iemand me hiermee kan helpen, want ik heb de mailbox wel hard nodig voor werk.

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Contact opnemen met degene die het heeft opgezet? Unable to connect to SMTP server kan van alles zijn. Draait er wel een SMTP server? Mag de SMTP server wel connecties van buitenaf ontvangen? Zit er niet een firewall in de weg, op de server en/of op de client?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Risce
Hij deed het eerst prima. Vanmorgen stond er een bericht of ik de server wilde 'schoonmaken'. (helaas) Niet veel aandacht aan besteed. Gevolg: SMTP problemen, maar ik kan niet vinden waar ik het moet instellen.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Draait er wel een SMTP server? Mag de SMTP server wel connecties van buitenaf ontvangen? Zit er niet een firewall in de weg, op de server en/of op de client?
Wat zijn de instellingen? Wat zijn de specs? Heb je zelf toegang tot de server, fysiek of via SSH? Wat is er in de afgelopen dagen verandert dat het nu in ene niet meer werkt?

Tot nog toe, heb ik het idee dat je zelf geen idee hebt wat er aan de hand is, het enige wat je tot nu toe meld is dat het niet werkt, daar kan niemand iets mee.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• kiko015
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-11 00:51
nieuwe virusscanner / firewall toevallig?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Risce schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:49:
Hij deed het eerst prima. Vanmorgen stond er een bericht of ik de server wilde 'schoonmaken'. (helaas) Niet veel aandacht aan besteed. Gevolg: SMTP problemen, maar ik kan niet vinden waar ik het moet instellen.
Schoonmaken? Leg die eens uit.

En Horde is alleen maar een groupware progsel die wil verbinden met een SMTP server die ofwel op de server zelf draait of elders in of buiten het netwerk. Gezien dat je je IP laat beginnen met 10.*.*.* denk ik dat deze elders in het netwerk draait. Draait de SMTP server wel?

Mail ophalen gaat denk ik met IMAP (mogelijk POP3) en dat is weer een ander programma dan welke voor de SMTP server in gebruik is (doorgaans dan).

Als je nuttige hulp wilt is een beetje uitleg handig: welk OS, welke SMTP software, zelfde server of elders, hoe heb je er toegang toe etc. Zo is het glazen bol werk en dat komt een oplossing niet ten goede.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Risce
Ik heb er geen controle over zoals ik al zei. Heb dus ook geen idee welke SMTP server er draait. Hij doet het nu weer. Geen idee waarom, er is niks verandert.

De foutmelding die ik negeerde kan er ook wel niks mee te maken hebben gehad. Ik begrijp dat jullie er zo niks mee kunnen, excuses hiervoor dus. Ik vroeg me af of dit een fout was die jullie ook hebben gezien en of er een quick fix voor was.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Aangezien je blijkbaar zelf geen toegang hebt tot de server en dergelijke lijkt het mij verstandig om contact te zoeken met de persoon die dat wel kan. Een servicedesk ofzo?

Desktop | Server | Laptop

• Risce
Ja dat lijkt me ook verstandig, maar dat ligt beetje gecompliceerd. Ik ben gewoon blij dat het weer werkt, maar die Horde server is echt brak. Is dat ook jullie ervaring of heb ik gewoon pech?

• kiko015
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-11 00:51
als je niet alle informatie kan verstrekken wat nodig is kunne we ook niet echt duidelijk antwoorden :( ?
Pagina: 1