Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

3 Lange pieps en 1 korte..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een computer in elkaar laten zetten bij azerty.. en nu ging mijn pc al een tijdje de hele tijd op blauw scherm.. maar nu doet ie niks meer en loopt ie alleen maar in het zelfde ritme te piepen.. namelijk 3 lange en 1 korte.. wat is er aan de hand? en wat kan ik er zelf aan doen voordat ik mn pc moet opsturen?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als hij 3 lange pieps geeft en 1 korte moet je in je boekje kijken om te zien wat dat betekend.

Verwijderd

Topicstarter
welk boekje?

• H Jeroen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 13:07
Wat zijn de specs van je systeem?

Het is afhankelijk van het moederbord/bios wat de piepjes betekenen..

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 09:23

SeatRider

Hips don't lie

De handleiding van je muis.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:14
Je kunt zelf, eventueel, bij de eigenschappen van "deze computer" -> geavanceerd, dan isntellen voor opstart- en herstel, het vinkje weghalen bij "de computer automatisch opnieuw opsatarten",

Dan krjig je namelijk een foutcode in beeld en hiermee kun je wellicht meer info via Google vinden.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
De piepjes en hun betekenis verschillen per merk bios, als het goed is staan ze wel in de handleiding van je moederbord.
anders kijk hier eens: http://www.computerhope.com/beep.htm

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00
Welkom op tweakers!

Probeer meer informatie in je OP te zetten. BV,wat voor systeem hebt, wat er fout gaat en wat je zelf allemaal hebt gedaan. In de gebruikershandleding van je moederboard kan je zien wat de piepjes voor betekenis hebben.

Als je weinig ervaring hebt met hardware, kan je beter even bellen met Azerty. Je kan alvast wel dit doorlezen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 13% gewijzigd door Lumics op 01-11-2011 14:23 ]

• H Jeroen
Heeft de pc na aflevering door Azerty überhaupt wel gewerkt?

Anders lijkt het me verstandiger gelijk contact met Azerty op te nemen, ze horen je gewoon een goed werkend en getest systeem op te leveren.

Verwijderd

Topicstarter
nee nee hij heeft goed gewerkt;) ik zat net ff op die computerhope.com.. en daar staat dat t aan mn RAM ligt.. verder boekje van mn moederboard kan ik niet vinden.. ligt waarschijnlijk bij t oud vuil..

Verwijderd

Topicstarter
welke moet ik eigenlijk bij kijken? sorry ben een beetje een kneusje met dit soort dingen..

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Als je meerdere geheugenreepjes hebt, er eentje uithalen en kijken of het dan wel goed gaat.
(meestal moet die dan wel in slot 1 zitten om te werken)
En geef je verdere specs eens, heb je overgeklokt?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• H Jeroen
Je hebt je PC door Azerty laten bouwen?

Dan neem ik aan dat je een lijstje hebt van onderdelen. Als je die hebt kunnen we je gerichter helpen.

• Napo
  • Niet online
Kijk welk moederbord je hebt, op 99% van de moederborden staat dat er gewoon op. Ga naar de site van de fabrikant en kijk bij ondersteuning van jouw moederbord in de gebruikershandleiding.

Of, wat me een beter plan lijkt, laat Azerty er naar kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Napo op 01-11-2011 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben het ff aan t opzoeken.. t enige wat ik nu weet is dat ik een GIGABYTE MA785GM-US2H moederboard heb

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Dacht je van dit te doen
Wel lekker makkelijk.

• FreestyleFrl
  • Laatst online: 20:52
barry457 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:37:
Dacht je van dit te doen
Wel lekker makkelijk.
Laten we het even vriendelijk houden, als je moeder je vraagt waarom haar pc het niet doet stuur je ze toch ook niet naar google denk ik?

Ontopic: Heb je niet een boekje van het moederbord bij je pc gekregen waar het 1 en ander in staat ?

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:30
barry457 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:37:
Dacht je van dit te doen
Wel lekker makkelijk.
amen

Verwijderd

Topicstarter
ik zit m nu online te lezen dankzij barry457.. maar mijn piep staat er niet bij..

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/awardB13-c.html

3 short beeps, 1 long is Videocard error ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Napo
  • Niet online
Hij krijgt echter 3 lange en 1 korte. Aangenomen dat dat correct is ;)

Verwijderd

Topicstarter
dr staat op internet dat het ram problemen zijn.. iig op deze site http://www.comptechdoc.org/hardware/beepcodes/1.htm staat bij other beeps dat het ram problemen zijn

• FreestyleFrl
  • Laatst online: 20:52
1 long 3 short is voor dit bord is een keyboard error. Weet je zeker dat het 3 lange en 1 korte is ?

Verwijderd

Topicstarter
ja.. beeeeeeep beeeeeeep beeeeeeeep beep

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
FreestyleFrl schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:41:
[...]

Laten we het even vriendelijk houden, als je moeder je vraagt waarom haar pc het niet doet stuur je ze toch ook niet naar google denk ik?

Ontopic: Heb je niet een boekje van het moederbord bij je pc gekregen waar het 1 en ander in staat ?
Dat ligt er aan wat het probleem is. Dit kan je makkelijk opzoeken. Staat ook nog ergens in het forum iets over defecte hardware. Zitten op tweakers, dus je mag zelf wel iets uitzoeken lijkt me.

Wil je dat niet, dan kan je altijd naar helpmij.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja na ja.. das dus t probleem.. ik kon t nergens vinden.. heb alles al opgezocht.. dus ik dacht missch is er iemand hier die t weet..

Verwijderd

Topicstarter
hij blijft btw de hele tijd doorpiepen.. is dat ook nog van belang?
Pagina: 1