Koeling AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Pagina: 1
Acties:

• Narkaz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05-2023
Hallo Tweakers,
Een paar maand geleden heb ik een nieuw systeem gekocht op basis van de "best buy guide" van deze site, over het algemeen ben ik er bijzonder tevreden over behalve van de CPU koeling. De standaard geleverde koeling bij mijn AMD Phenom II X4 955 Black Edition maakt tijdens het gamen letterlijk het geluid van een grasmachine... nu ben ik opzoek naar een andere koeling die ten eerste meer dan voldoende koelt (ik heb al eens een doorgebrande CPU gehad en wil het geen tweede keer :)) en die ook niet te veel geluid produceert.
Ik kan er misschien ook nog even bij zeggen dat mijn CPU op dit moment nog niet overclocked is maar dat ik dit later wel nog zal doen.
Hier vind je de specs van mijn systeem.
Ik weet niets af van koelers dus graag had ik een paar suggesties gehad.
Alvast bedankt
Mvg
Narkaz

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Het licht er ook een beetje aan wat je budget is. Er zijn voldoende AM3 socket koelers te verkrijgen.
Ik hoor zelf goede berichten over de Noctua koelers, alleen zijn die wat prijziger.
De koeler van Scythe Mugen 2 Rev. B is op ook een hele goede, en ook voor een leuke prijs. pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

kijk in de geschiedenis van deze subsectie in het forum. je bent zeker niet de eerste met deze vraag.
je komt waarschijnlijk uit op een mugen 2 rev b, cnps 10x performa, coolermaster 212 of een tx3.

doe eerst maar even wat research voor jezelf :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Ik heb er een Scythe Big Shuriken op zitten, koelt ook gewoon prima en is heerlijk stil :-)

• Gurrif
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:29
Vergeet die Mugen 2 maar, is nergens meer te verkrijgen, EOL. Ik heb ook de 955 black edition, werd nogal warm, heb de stock koeler vervangen voor een Hyper 612S van Cooler Master. Koelt heel goed :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zoals Fordox al schrijft zijn dit soort vragen al een beetje grijs en stoffig geworden en is er genoeg van te vinden op het forum. Daarbij is er Pricewatch en ik zou zeggen van lees eens de reviews van de diverse koelers en doe dus zelf moeite er voor want dat word verwacht op Tweakers.

• Fordox

Fordox

00101010

ff offtopic, vond nog wel een leuk filmpje over dit soort dingen :P
YouTube: You are a Noob on XDA-Developers
niet persoonlijk bedoeld naar de topicstarter, maar het doet me eraan denken.

(ik kan begrijpen als een mod deze post verwijderd)

• reinier.sr
  • Laatst online: 12:44
ik gebruik zelf een scyte big shuriken, werkt perfect max 65 70 graden

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Werkt dus niet perfect aangezien dat veel te warm is voor een Phenom II.
Max temp is namelijk 62.7c volgens AMD.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

Imprezzion schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:32:
Werkt dus niet perfect aangezien dat veel te warm is voor een Phenom II.
Max temp is namelijk 62.7c volgens AMD.
CPU temp ja, core temp mag wel hoger liggen.

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:01:
[...]

CPU temp ja, core temp mag wel hoger liggen.
bij amd's is de coretemp veeel lager aangegeven dan dat hij eigenlijk is. beste manier van uitlezen is met overdrive.
dus als dit de coretemp was, was de cpu nu allang gefrituurd met 90+ graden. dus laten we dat maar niet hopen.
gezien hij 60+ graden een koele temperatuur vind, is de airflow in zijn kast ook niet echt doordacht lijkt me.

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Klopt helemaal Fordox. 51c core geeft 64c CPU hier.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-01 16:34
Als je goedkoop en goede prestaties wil dan zou ik deze aanraden: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Plus . De standaard fan is alleen niet super stil bij hoge RPM, maar je kan er altijd nog een stillere fan op zetten.

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Fordox schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:05:
ff offtopic, vond nog wel een leuk filmpje over dit soort dingen :P
YouTube: You are a Noob on XDA-Developers
niet persoonlijk bedoeld naar de topicstarter, maar het doet me eraan denken.

(ik kan begrijpen als een mod deze post verwijderd)
offtopic:
Achja korte, snelle en simple vraagjes mogen tegenwoordig niet meer. Schaf school maar af vriend, elke vraag die een leerling heeft kan beantwoord worden met iets wat ergens in een boek of op het internet staat.

Het ironische hieraan is dat hier in Nederland enorm veel mensen de boot in zijn gegaan met een aflossingsvrijhypotheek. Die mensen staan nu te schreeuwen en te miepen als een klein kind terwijl 5 minuten zoek werk al duidelijk zou hebben gemaakt dat het hier om een financieel risicovol product ging. Idem dito voor alle andere financiële producten waarmee mensen de boot mee in zijn gegaan. Even zelf wat research kan je een hoop ellende besparen ondanks dit gebeurt dat dus niet.

Daarnaast is 'common sense', niet 'common'. 5% rente bij Icesafe terwijl andere banken daarbij niet eens in de buurt konden komen. If it's to good to be true it's not.

Dus tja waarom zouden de mensen die wel slim genoeg waren om niet de boot in te gaan met financieel dubieuze producten nu moeten betalen voor de mensen die zich daardoor wel hebben laten verleiden. En tot op zekere hoogte ook nog flink van hebben geprofiteerd. Terwijl de mensen die dat dus niet hebben gedaan. Er niet van hebben kunnen profiteren maar wel de lasten mogen dragen.

Mmmmh, mijn bericht is redelijk offtopic....

[ Voor 13% gewijzigd door madmaxnl op 08-11-2011 21:35 ]

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:52
Gurrif schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:24:
Vergeet die Mugen 2 maar, is nergens meer te verkrijgen, EOL. Ik heb ook de 955 black edition, werd nogal warm, heb de stock koeler vervangen voor een Hyper 612S van Cooler Master. Koelt heel goed :)
http://be.hardware.info/n...00-scythe-mugen-2-rev-bsq
Vers nieuws van vandaag. Dus als je snel bent moet zou je er nog eentje moeten vinden...

• Fordox

Fordox

00101010

@madmaxnl
heel offtopic ja, waar staat de ik vind dit leuk knop? :)

Verwijderd

zelf heb ik vorige week de phenom II 965 gekocht omdat bulldozer op veel punten minder presteerd. ik ga de cooler master hyper plus 212 evo kopen +/- 30 euro

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
@Fordox

Die hebben ze hier op Tweakers nog niet ;)

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-01 10:32
Ik heb het zelfde processor bevalt overigens super

Heb er een coolermaster aquagate r120 opzitten

Wordt niet warmer als 30 graden
Pagina: 1