Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 22:43
Ik heb sinds een paar weken het probleem dat mijn pc gewoon random uitvalt. Dan ben ik gewoon in windows bezig, en valt ineens alles weg. Ik moet dan het schakelaartje op de voeding omzetten, 10 tellen wachten en waar omzetten en dan gaat deze weer aan. De hardware die ik er nu in heb zitten heb ik inmiddels alweer een paar maanden en eerder had ik het probleem niet.

Nu heb ik vannacht al memtest laten draaien maar deze vond geen fouten. Het opvallende is dat het geheel random gebeurd ene keer gebeurd het 3x op een dag en dan weer 2 weken niet.

Ik heb de volgende onderdelen in mijn pc zitten:

Zalman ZM600HP voeding
GIGABYTE GA-880GA-UD3H ( Bios is up-to-date )
AMD Phenom II X6 1090T
GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit

Ik dacht zelf in eerste instantie aan de voeding maar heb niet even een voeding hier om het testen, nu sprak ik gisteren iemand die zei dat het ook het moederbord kan zijn die in protect modus schiet of dat ik het kaal moest proberen maar omdat het geheel random gebeurd is dit vrij moeilijk na te bootsen.

Misschien iemand hier die de symptomen kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 17:28
voeding komt als eerste na boven...
ik zou niet gelijk aan je moederbord denken maar het kan..

ik vond dit op het internet
Meestal gebeurd dit bijvoorbeeld na installatie van een nieuwe videokaart of harde schijf / optische schijf. De voeding is te zwaar belast.. Een zwaardere voeding installeren zal het probleem verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:28
Temperatuurtjes getest ? En, je hebt geen videokaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:02
klinkt inderdaad als iets met voeding. Verder wat voor grafische kaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 22:43
Dat was ik inderdaad vergeten te vermelden, ik heb een Asus 4850. Ik heb er de laatste maanden verder niets aan veranderd maar mijn eerste gedachte was inderdaad ook de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Draai eens prime95 ,je systeem zou moeten uitvallen dan onder load.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1