Best Buy Guide 2011 vreemde setups

Pagina: 1
Acties:

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-02 20:27
Iemand merkt terecht op dat er in het basis/budget systeem 80 euro aan een 500GB hardeschijf wordt uitgegeven, terwijl dat zelfde bedrag voor een 1TB schijf in de high end PC ook 80 euro is.

Zie ook deze reactie: GeneralX in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2011'

Misschien over het hoofd gezien, of de prijsstijging over het hoofd gezien van de 500GB HDD? :)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
omgwtfbbq schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:31:
Iemand merkt terecht op dat er in het basis/budget systeem 80 euro aan een 500GB hardeschijf wordt uitgegeven, terwijl dat zelfde bedrag voor een 1TB schijf in de high end PC ook 80 euro is.

Zie ook deze reactie: GeneralX in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2011'

Misschien over het hoofd gezien, of de prijsstijging over het hoofd gezien van de 500GB HDD? :)
De schijven die je nu nog voor 80 euro kan kopen zijn meestal nog voorraad die weg moet, en met de HDD prijsstijgingen zal het mij niet verbazen dat een hdd van 1tb voor 80 euro binnenkort een fabeltje is.

Verder denk ik dat de prijs van die 500G hd bij het maken van de review nog ~40 euro was, terwijl de 1TB hd nu ongeveer 120 euro moet kosten. Bij de 500G zijn de prijsstijgingen allemaal erdoor, maar bij de 1TB zitten nog wat langzame shops.

[ Voor 13% gewijzigd door Kees op 01-11-2011 08:49 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Bij de prijstabellen zie je de oorspronkelijke prijs op moment van samenstellen. Bij de 500GB-schijven was dat € 48,91 euro en 51,94 euro. Dit is nog steeds een klein verschil maar bij het samenstellen van de systemen hebben de BBG-ers nu eenmaal te maken met een budget en soms moeten er pijnlijke keuzes gemaakt worden om daar binnen te blijven.

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-02 20:27
Ja, ik snap dat het op dat moment anders was qua prijs. Maar op dit moment is het natuurlijk een beetje vreemd advies gezien de 1TB en de 500GB allebei gelijk geprijsd zijn, en je dus ook voor het budget systeem de 1TB schijf verwacht.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik zie het probleem omgwtfbbq, maar als ik het ga aanpassen en morgen de 1TB-schijven dubbel zo duur zijn blijf ik bezig. Er is weken gediscussieerd over de configuraties en helaas zit de kans er altijd in dat een product significant duurder of goedkoper wordt in de tussentijd.