WLR 5000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-07 22:33
Beste Tweakers,

Paar weken geleden is mijn Gaming router overleden en als vervanging heb ik een WLR-5000 (X5) gekregen van Sitecom zonder betaling.

Als ik in de woonkamer ben naast mijn router, heb ik op me MacBook, een Lenovo laptop via WiFi 50mb internet op de 5Ghz kanaal. Eenmaal als ik in mijn kamer ben, verdieping precies erboven valt me verbinding weg, is het niet connectbaar of heb ik een download snelheid van 15mb ipv 50.

de 2,4ghz werkt prima en heeft een download snelheid van 15/20mbps.

Iemand enige tips hoe ik de 5Ghz beter kan laten werken voor snelheden en stabiliteit?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 18:43
Antennes verticaal uitrichten? Misschien alternatieve firmware proberen zoals dd-wrt? Router op een andere plek neerzetten? Ander (lager) kanaal kiezen?

Alleen ben ik bang dat het niet veel beter gaat worden. Maar waarom niet gewoon op 2.4GHz zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-02 16:53
sitecom sucks... probeer B/G alleen zonder de N is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 18:43
En daar heeft de TS ook echt iets aan ja?! 8)7.
probeer B/G alleen zonder de N is..
Zou ook nog een optie kunnen zijn, maar B/G wordt automagisch gekozen wanneer één apparaat op die modus verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kiko015 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 01:06:
De 5Ghz is A of N, en geen b of g afaik

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:16

M2M

medicijnman

jups... en dan zit je nog steeds met dezelfde interferentie... Niet echt een oplossing dus.
kiko015 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 01:06:
Bovendien, het sitecom sucks verhaal mag ook wel wat bewijs hebben.

Er zijn inderdaad verschillende sitecom router modellen die minder presteerden dan modellen met dezelfde prijs van andere fabrikanten. Dat wil nog niet zeggen dat sitecom enkel slechte producten maakt... Een beetje oppassen met je statements dus.

[ Voor 17% gewijzigd door M2M op 01-11-2011 01:18 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
nou, ik heb gewerkt bij de mediamarkt en gemiddeld 400/500 routers terug gehad in 2 / 3 maanden?

dat is zowat alles wat deur uitging....

het scheelt dat je 10 jaar garantie hebt maar ik denk dat het of aan de frequentie of aan de kanale ligt,
te hoge beveiliging maakt het apparaat tot zover ik weet nog slechter.

probeer van lage beveiliging na hoog en dan ook de kanale effe aanpasse.

maar nog suc6?

[ Voor 45% gewijzigd door kiko015 op 01-11-2011 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
alex3305 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 01:05:
Antennes verticaal uitrichten? Misschien alternatieve firmware proberen zoals dd-wrt? Router op een andere plek neerzetten? Ander (lager) kanaal kiezen?

Alleen ben ik bang dat het niet veel beter gaat worden. Maar waarom niet gewoon op 2.4GHz zitten?
Ik heb 50 MB Internet van UPC. Als ik beneden ben met mijn MacBook haal ik Wifi snelheden van 49.50Mbps, als ik dat met de UPC Router (thompson) deed haalde ik maar 12. Boven haal ik via de 5Ghz maar 25 nu, dus ik wil kijken wat er aan de hand is. de 2,4 ghz haalt nu ook 20mb ipv voorheen 12.
kiko015 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:07:
nou, ik heb gewerkt bij de mediamarkt en gemiddeld 400/500 routers terug gehad in 2 / 3 maanden?

dat is zowat alles wat deur uitging....

het scheelt dat je 10 jaar garantie hebt maar ik denk dat het of aan de frequentie of aan de kanale ligt,
te hoge beveiliging maakt het apparaat tot zover ik weet nog slechter.

probeer van lage beveiliging na hoog en dan ook de kanale effe aanpasse.

maar nog suc6?
Hartelijk dank.
Aangezien mijn vader vandaag thuis werkt kan ik even niks aan doen.

Ik zal dan vanavond de frequentie/kanalen veranderen.

Nog een vraag: Ik heb 2 stickies van Sitecom, 2 jaar geleden gekocht, die zouden 5Ghz moeten ondersteunen, maar ze zien de 5Ghz netwerk niet. Iemand enig idee?

[ Voor 28% gewijzigd door sacaji op 01-11-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
je kan bij apparaatbeheer de frequentie's van de apparaten aanpassen :)!, indien dit te moeilijk is wil ik even een makkelijkere uitleg geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ah ik zie het, apparaat beheer, 802.11 Wlan, ik zie me dommel en druk op eigenschappen, nu zie ik Country Region 5Ghz, en kan ik #1 tot #9 kiezen, welke moet ik dan doen?

Bvd

Edit:

Voordat hij gisteren werkte, had ik hem in de LAN poort, nadat ik de internet kabel naar de Modem poort deed van de Sitecom werkte het gewoon. Maakt dit verschil met bereik/snelheid?

Internet komt binnen naar een UPC (Thomson) router en dan meteen door naar de Sitecom

[ Voor 44% gewijzigd door sacaji op 01-11-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Caneezy schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:50:
Voordat hij gisteren werkte, had ik hem in de LAN poort, nadat ik de internet kabel naar de Modem poort deed van de Sitecom werkte het gewoon. Maakt dit verschil met bereik/snelheid?

Internet komt binnen naar een UPC (Thomson) router en dan meteen door naar de Sitecom
De WAN poort bedoel je? Je hebt dus nu twee routers achter elkaar? Stel dan je Thompson in als modem of (als dit niet mogelijk/wenselijk is) je Sitecom in als AP. Zie bijvoorbeeld hoe je dat doet hier, hier of hier.
Tsja de 5GHz klinkt leuk maar tenzij je kortbij bent of een druk bevolkt 2,4GHz landschap (of een slechte 2,4GHz radio) hebt zal die 2,4GHz toch een streepje voor hebben. Kantel je router eens, aangezien je geen externe antennes hebt kun je die ook niet verzetten... Toch zijn het lijkt mij dipool omnidirectionale antennes en zullen die derhalve niet echt verticaal uitblinken, alleen rest dan de vraag hoe ze in de router zitten.
Zet het type van je Sitecom stickies hier eens neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Nivk schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:17:
[...]

De WAN poort bedoel je? Je hebt dus nu twee routers achter elkaar? Stel dan je Thompson in als modem of (als dit niet mogelijk/wenselijk is) je Sitecom in als AP. Zie bijvoorbeeld hoe je dat doet hier, hier of hier.
Tsja de 5GHz klinkt leuk maar tenzij je kortbij bent of een druk bevolkt 2,4GHz landschap (of een slechte 2,4GHz radio) hebt zal die 2,4GHz toch een streepje voor hebben. Kantel je router eens, aangezien je geen externe antennes hebt kun je die ook niet verzetten... Toch zijn het lijkt mij dipool omnidirectionale antennes en zullen die derhalve niet echt verticaal uitblinken, alleen rest dan de vraag hoe ze in de router zitten.
Zet het type van je Sitecom stickies hier eens neer.
En wat nou als ik de Wifi van Thomson gebruik voor 2,4ghz AP Netwerk, en op de WLR 5000 alleen de 5Ghz aanzet. Gebruikt hij dan de 5 antennes voor de 5Ghz netwerk? Of zal dat niet werken?

Ik heb op mijn PC nu de WL-302 (300N) dommel, en boven de (150N) versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Caneezy schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:28:
Gebruikt hij dan de 5 antennes voor de 5Ghz netwerk?
Nee
Of zal dat niet werken?
Het zal wel werken een 2,4GHz en 5GHz gescheiden AP, al kun je net zo goed de 2,4GHz van de Sitecom ook gebruiken en deze gelijke beveiliging/SSID geven als de Thompson. Maar daar had ik het niet over, je hebt twee routers die dus aan DHCP/NAT doen achter elkaar wat voor problemen zal zorgen, niks met wireless te maken.
Ik heb op mijn PC nu de WL-302 (300N) dommel, en boven de (150N) versie.
Geen ondersteuning voor 5GHz, zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Nivk schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:50:
[...]

Nee

[...]

Het zal wel werken een 2,4GHz en 5GHz gescheiden AP, al kun je net zo goed de 2,4GHz van de Sitecom ook gebruiken en deze gelijke beveiliging/SSID geven als de Thompson. Maar daar had ik het niet over, je hebt twee routers die dus aan DHCP/NAT doen achter elkaar wat voor problemen zal zorgen, niks met wireless te maken.

[...]

Geen ondersteuning voor 5GHz, zo te zien.
Opzich werkt het nu allemaal, geen problemen. Alleen is de snelheid drastisch lager boven met 20mb dan beneden. Wel een vooruitgang met de thomson router, die haalt beneden via WiFi 10mb/s en de Sitecom meteen 49.50

---

Blijkbaar heb ik weer een probleem, ik kan connecten naar mijn 5Ghz netwerk, maar valt de internet weg. en de download snelheid van mijn 2,4ghz van 25Mbps naar 3.50 via Speedtest....
Frapant dit, is de WLR-5000 (X5) zo slecht of heb ik pech met instellen?

[ Voor 15% gewijzigd door sacaji op 01-11-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
Caneezy schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:40:
[...]Blijkbaar heb ik weer een probleem, ik kan connecten naar mijn 5Ghz netwerk, maar valt de internet weg. en de download snelheid van mijn 2,4ghz van 25Mbps naar 3.50 via Speedtest....
Frapant dit, is de WLR-5000 (X5) zo slecht of heb ik pech met instellen?
Als je dit vanaf je MacBook doet dan kan het best wel eens kloppen. Na wat gesteggel heen en weer met Sitecom kwam men erachter dat Apple apparatuur en deze router geen goede vrienden van elkaar zijn en er dus een hardware revisie zal moeten plaatvinden om een en ander zonder problemen met elkaar te laten werken.
Pagina: 1