GTX560Ti Geeft geen beeld, oude videokaart daarna ook niet!

Pagina: 1
Acties:

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 09:24
Hallo medetweakers,

Ik heb vanavond geprobeerd een Gigabyte GTX560 Ti in te bouwen in mijn pc, maar ben tegen nogal wat problemen opgelopen. Zal even op een rijtje zetten wat mijn acties en resultaten waren:

- 7800GTX vervangen door 560Ti en 2x1Gb reepjes RAM in mijn moederbord geprikt. De reepjes zijn precies dezelfde als waar ik al een kit van 2 in had zitten en zouden dus compatible met het mobo en elkaar moeten zijn.
Resultaat: PC geeft geen beeld. Beide ventilatoren op de 560 draaien.
- RAM eruit gehaald om te kijken of dit het probleem was.
Resultaat: zelfde resultaat als hiervoor.
- 7800GTX er weer in, samen met de reepjes RAM. De 7800GTX aangesloten op (voorheen ongebruikte) andere 12V lijn om te kijken of die misschien onvoldoende was.
Resultaat: Ook geen beeld meer op de 7800GTX!
- 7800GTX weer op de 'gewone' 12V lijn, RAM eruit.
Resultaat: Geen verandering
- Alle draden overal extra aangedrukt omdat het enige wat ik kon bedenken was dat er ergens een connector moet zijn losgeraakt bij het inbouwen
Resultaat: We hebben weer beeld en alles werkt zoals tevoor.
- Reepjes RAM er weer bij.
Resultaat: Alles blijft het gewoon doen en het RAM wordt keurig herkend in Windows. Dit kan het probleem dus niet zijn geweest.
- Voor de zekerheid 7800GTX toch weer even op 2e 12V lijn aangesloten.
Resultaat: Nope, die doet het ook weer niet!
- Concluderen dat de voeding dus niet deugt, 7800GTX weer aansluiten op de 'goede' 12V lijn en een forumpost maken om dit vermoeden te bevestigen.
Resultaat: Ook op de 'goede' 12V lijn krijg ik geen beeld meer!

Heb in de laatst werkende configuratie nog een paar keer proberen te booten, alle kabeltjes extra aangedrukt, het mag allemaal niet baten, opstarten doet hij niet meer!

Specs:
CPU: Q6600 @ 3,0Ghz
CPU-Koeler: Tuniq Tower 120
Mem: Kingston HyperX 4x1Gb
Mobo: Gigabyte P35C-DS3R
Voeding: Be Quiet! 530Watt
Randapparatuur: 1x DVD-Drive, 3x HDD, 1x Creative SB X-Fi Fatality geluidskaart.
Kast: Antec 1200.

Edit: Van beide kaarten ook beide DVI-uitgangen gebruikt.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je zegt zelf dat je denkt dat je voeding brak is... Heb je al een andere geprobeerd ?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Snorro
Ik heb geen andere bij de hand helaas.
Dit dacht ik eerst, het verklaart echter niet waarom mijn oude setup niet meer zou werken.

Verwijderd

het kan zijn dat je connectoren wat brak zijn, dat heb ik wel vaker met molex dingen. zeker aangezien je aangeeft dat als je ze aandrukt alles het wel doet.

• Snorro
Na nog een keer alle connectoren aandrukken (zonder resultaat) de pc weer uit moeten zetten. Hierna reageert hij echter nergens meer op, ook aan/uit knop geeft helemaal geen respons meer, niks begint te draaien. Ik heb een paar keer de PC uitgezet middels de on/off switch op de voeding, kan dit zulk gedrag verklaren, of is dit een symptoom voor iets anders?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Naar mijn mening is je voeding gewoon kapot en kan het best zijn dat net die 560 hem de das om gedaan heeft omdat die denkelijk meer weg trekt dan je 7800GTX. Enigste wat je dus kan doen is testen met een voeding waarvan je weet dat die werkt zoals een nieuwe voeding bv.

• Snorro
Gisteravond PC even rust gegeven en vlak voor het naar bed gaan nog een laatste poging en toen startte de PC weer wel door, inclusief beeld. Voeding is voor mij ook hoofdverdachte nummer 1. Heb gelukkig een vriend gevonden met een 650W A-merk voeding, hopelijk kan ik die snel even gebruiken om te testen en zekerheid te krijgen.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

ik heb laatst een nieuwe 1000w cooler mastter van 150 euro gesloopt met 2 gtx 480 kaarten.. op gegeven moment kon het geeneens meer 1 kaart aan. Een voeding is zo gesloopt hoor.. ff RMA hoppaakee en alles werkte weer goed.

Een voeding is ook maar een component met vrij eenvoudige meuk erin

[ Voor 25% gewijzigd door A87 op 01-11-2011 14:59 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Pagina: 1