[OSX Lion] Internet problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:57
Sinds enkele dagen heb ik OSX Lion op mijn early 2011 MBP 15". Ik Heb meteen 10.7.2 erop gegooid maar ik heb nu enkele problemen:

Eduroam netwerk op de UU (WPA 2 Enterprise) is niet stabiel, valt vaak uit.

Inloggen op sites als marktplaats is soms niet meer mogelijk.

verbinding maken met t-mobile netwerken in de trein lukt ook niet.
Zelfde probleem voor KPN netwerken bij de V&D (internet lijkt ook inneens erg traag hier)
voorwaarden selecteren kan nog, maar deze versturen niet?

in de laatste 2 gevallen krijg ik links onderin het scherm de tekst: Uploading (0%).. en dan geeft hij een time out.

Iemand een suggestie/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Heb je al je updates uitgevoerd?
Dit doe je door linksboven op je apple te klikken en vervolgens te kiezen voor software-update.

Misschien is er wel een update.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:57
Hmm, gister geen update, vandaag wel. Hij geeft idd aan dat er een internet fix was.

Morgen meteen even proberen op de Uni en in de trein!

Tnx voor de tip, heb altijd gedacht dat eens in de paar weken checken voor updates genoeg was, is dit voor Lion vaker nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Je kunt het beste gewoon 1x in de week controleren als de updates niet dringend zijn zal hij je ook niet waarschuwen zoals bij windows.

Echter kun je het beste eerst naar de updates kijken als je tegen z'n probleem als dit aanloopt.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 11:43

GKD

Heb er ook last van met het Eduroam netwerk (HvA, zelfde configuratie). Ben al naar de servicedesk geweest, het profiel opnieuw geïnstalleerd (zo'n .mobileconfig bestandje wat een profiel aanmaakt in je system preferences). Het enige wat (bij mij althans) echt goed lijkt te helpen is een restart van je macbook, daarna pakt 'ie de draad (draadloos eigenlijk :) ) 8 van de 10 keer op. Heb goed op updates gelet, maar geen zien langskomen die dit euvel zou moeten oplossen. Ben benieuwd naar de verdere reacties en tips.