Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Openelec] netwerkverbinding herstelt niet bij resume

Pagina: 1
Acties:

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24
Op mijn Zotac ZBOX ID41 draai ik openelec zodat hij als media-center fungeert.
Mijn films staan op een 'NAS': Een Netgear WNDR3700 router waar een externe harddisk aan de USB hangt. Op die router heb ik dd-wrt ingericht. Die schijf deel ik via een Samba-share.

Het probleem: ik schakel mijn Zotac altijd uit door hem in sleep-mode te zetten. Als ik hem de volgende dag wek is hij snel weer actief maar altijd zijn netwerkverbinding kwijt. Diverse foutmeldingen komen zoals met name 'Connection reset by peer', 'Network connection lost' etc.
Als ik dan Home druk en nog een keer naar de Samba-share ga komt vaak nog een keer de foutmelding. Vervolgens nog een keer proberen en de verbinding is hersteld en blijft ook werken.

Het is niet puur dat hij tijd nodig heeft voor herstel: als ik pas na 60 seconde de folder in ga is nog steeds de verbinding weg. Ik moet gewoon een paar keer proberen.

Hoe kan ik regelen dat hij (sneller) zelf zijn verbinding hersteld?
Probleem is dat ik geen idee heb of ik het moet zoeken in de software (openelec, dd-wrt) of hardware (zotac, router, harddisk-spinup?)
Ik gok dat het een Linux probleem is maar daar schiet mijn kennis toch een beetje te kort.