Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verschil tussen regulier- en high-end gamesyteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet zeker of ik hier een apart topic voor moest maken, maar ik neem de gok.

wat is het verschil tussen een regulier- en high-end gamesysteem op hun site? Als ik de komende paar jaar de nieuwste games wil spelen (al dan niet op de hoogste graphics, moet ik dan per se voor een high-end systeem gaan, of is een regulier systeem genoeg? Waarom betaal je die paar honderd euro meer nou precies voor?

Bvd,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt gamen en je hebt gamen. De een maakt het verder niet zoveel uit of hij z'n antialiasing op 16x kan zetten of niet, de andere wil perse het beste van het beste. Wil je het beste van het beste, dan betaal je daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:39:
Je hebt gamen en je hebt gamen. De een maakt het verder niet zoveel uit of hij z'n antialiasing op 16x kan zetten of niet, de andere wil perse het beste van het beste. Wil je het beste van het beste, dan betaal je daarvoor.
Maar kan ik met het reguliere systeem de games van komende jaren spelen, al dan niet in de hoogste graphics? Of is dat moeilijk te zeggen?

Verwijderd

Dat ligt aan de specs van de pc en aan de systeemeisen van de betreffende game.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-11 15:46
hun site? welke site?

5700X | RX 6600

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:52:

Maar kan ik met het reguliere systeem de games van komende jaren spelen, al dan niet in de hoogste graphics? Of is dat moeilijk te zeggen?
Dat is natuurlijk onmogelijk om te zeggen. Niemand weet hoe de games van de komende jaren zullen performen op welke hardware. Dat zal pas bij de release van de game duidelijk zijn. Ik vind BF3 (een paar dagen uit) nog steeds beter op mijn systeem lopen dan CoD Black Ops (een jaar oud). Het ene systeem zal tegen de limiet van de CPU aanlopen en het andere tegen de limiet van de GPU('s).

Je betaalt voor de power die je krijgt. Het verschilt per spel hoe het zal lopen en vollediog toekomstproof ben je nooit. De twee gamesystemen zitten op de sweet-spot van de desbetreffende bedragen, aan jou wat je er voor over hebt en/of wat je als minimum eis hebt om te gamen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:04
Het is altijd beter om nu wat minder uit te geven (binnen je prestatie eisen) en het geld achter de hand houden voor een upgrade (of vervanging), dan nu al je geld uitgeven en hopen dat het over 2-3 jaar nog voldoende is.

Doorgaans is het reguliere game systeem prima zolang je op full HD gamed.

Verwijderd

Kijk eens op HardwareInfo, zij zetten geregeld verschillende pc's vanalleskunner ? tot game pc bij elkaar ( d.w.z. ze plaatsen verscheidene onderdelen bij elkaar waarvan ze zeker zijn dar er geen bottleneck aanwezig is (verschiet niet van de prijs) en wat de toekomst brengt, eerlijk ik weet het niet. Speel je verscheidene spellen of hou je het bij eentje, kijk dan eens naar de spec's van het zwaarste spel, doch dit is geen wet van Meden en Perzen. Bon Chance

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 02:12:
Kijk eens op HardwareInfo, zij zetten geregeld verschillende pc's vanalleskunner ? tot game pc bij elkaar ( d.w.z. ze plaatsen verscheidene onderdelen bij elkaar waarvan ze zeker zijn dar er geen bottleneck aanwezig is (verschiet niet van de prijs) en wat de toekomst brengt, eerlijk ik weet het niet. Speel je verscheidene spellen of hou je het bij eentje, kijk dan eens naar de spec's van het zwaarste spel, doch dit is geen wet van Meden en Perzen. Bon Chance
HWI? Blasphemy!

Nee serieus, vandaag komt er nog een nieuwe BBG online, en je kan je nog steeds baseren op die van september. De meeste mensen gaan voor een i5 2500k, 8gb ram, + 120gb ssd'tje + data harde schijf en een 6950. Lijkt me tegenwoordig zowat de basis waar de meesten van uit vertrekken.
Pagina: 1