Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP nx6110 laptop freezes

Pagina: 1
Acties:

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-11 18:38
Na jaren trouwe dienst houdt mn laptopje er zomaar mee op. Wat gebeurde er: 5 minuten na het opstarten bevroor het beeld en kon ik niets meer...

Afgelopen week toch nog een paar keer geprobeerd, vriest steeds eerder.

Opengeschroefd, flink schoongemaakt, niets. Gegoogled op deze problemen, zou iets kunnen zijn met koelpasta. De koperen delen keurig schoongepoetst en verse pasta ertussen.

Weer geen verbetering. Het gekke is dat ie dus na iedere keer opnieuw opstarten steeds eerder bevriest. Bij de 3e keer haalt ie de BIOS geneens.

Leg ik m eerst in de kou en ga vervolgens opstarten kom ik een stuk verder, dan komt t buroblad gewoon tevoorschijn (om er vervolgens niets mee te kunnen).

Meermalen gechecked, laptop wordt niet warm aan de onderkant. Sterker nog; de koperen delen onder het toetsenbord ook niet!?

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Dank!

Windows7 home premium 32 bits, 256 MB intern + 1 GB bijgeprikt (5 jaar geleden). Heeft altijd prima gelopen, ook met Win7

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Lijkt toch een warmteprobleem van één van de onderdelen, slechte verbinding met de koelpijpen oid.

je kunt proberen met één van de geheugenreepjes op te starten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• jarno1974t
Tens schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:02:
Lijkt toch een warmteprobleem van één van de onderdelen, slechte verbinding met de koelpijpen oid.

je kunt proberen met één van de geheugenreepjes op te starten.
Dacht ook aan warmteprobleem. Maar kan er niet echt achterkomen waar dit zich dan voordoet.

Toen de nieuwe pasta geen verbetering bracht gepuzzeld met de geheugenbankjes. Alle mogelijke opties geprobeerd, niets.

Als je meer tips hebt om het probleem te vinden: graag!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 10:19
Je kan eerst proberen om de temperatuur uit te lezen in het bios. Loopt die na opstarten snel op dan kan dat een indicatie zijn. Wat voor chipset/GPU heeft de laptop? Niet toevallig Nvidia?

• jarno1974t
jaapsander schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:03:
Je kan eerst proberen om de temperatuur uit te lezen in het bios. Loopt die na opstarten snel op dan kan dat een indicatie zijn. Wat voor chipset/GPU heeft de laptop? Niet toevallig Nvidia?
Chipset is niet Nvidia, gewoon origineel.

Zal es kijken of ik in de BIOS kan komen, dat verschilt per keer nl. Betwijfel sterk of het aan de temperatuur ligt, omdat de boel niet echt warm wordt.

Rara wat is het euvel...

Zodra ik de BIOS heb gechecked meld ik mij weder!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:27
Hitte kan het probleem niet zijn, niet zó snel na het booten (of tijdens).
Specs voor mensen die er wat in kunnen vinden:
http://reviews.cnet.com/l...875.html?tag=mncol;subnav

Enige wat ik nog kan verzinnen dat je de batterij er uit haalt en de stroom er van af, 10 seconden de power knop inhouden en dan nog eens proberen.
En anders zou ik zeggen dat er idd ergens een defect zit maar dat het goedkoper zou zijn om een nieuwe laptop te kopen dan om dat allemaal te gaan uitzoeken en vervangen. (Wat waarschijnlijk niet zo makkelijk zal zijn aangezien hij in termen van computers stokoud is :P)
Pagina: 1