Airport Express werkend krijgen op desktop pc??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerg2k
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-10-2023
Hai,

Ik zit met een probleem en wellicht dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.

In mijn huis ineen aparte kamer staat mijn desktop pc.
deze is wired verbonden aan een draadloze router (netgear) die weer met de UPC kabel modem verbonden is.

Nu heb ik een ipad/iphone en een airport express.

mijn airport express staat in de huis kamer vast aan mijn versterker, omdat ik muziek wil streamen over mn boxen.
Nu is de situatie zo, dat mn airport een apart eigen netwerk is, en mn router van t internet.
Ik kan dus met mn iphone mn airport zien,om dan direct muziek over te streamen, maardan heb ik geen internet meer omdat mn andere wifi router dan niet verbonden is.

Nu wil ik, ook met name met de App Remote, muziek van mn Itunes op mn desktop streamen op mn airport. Alleen mn airport wordt niet als onderdeel van mn netwerk gezien, maar als seperaat netwerk.
Kan ik mijn airport express samenvoegen met mn wifi netwerk dat ik al heb, zonder dat ik een lan kabel van mn airport express trek naar mn wireless router.

Enige suggesties of ideeen zijn welkom :)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 20:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ja dat kan.
In het airport utility programma kun je instellen dat je airport draadloos met een ander draadloos netwerk verbinding moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Even de airport express resetten met het knopje achterin, en opnieuw instellen met de airport utility, kies voor verbinden met bestaand netwerk, en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerg2k
ok thanks, alleen de utility proggie kan hem totaal niet vinden dus kan hem niet instellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerg2k
ah, via mn iphone standaard instellingen ff terug gezet van mn airport. opnieuw ingesteld als onderdeel van mn eigen netwerk en hoppa,doen!
geweldig als dingen t toch snel en makkelijk doen :)