• rctgamer3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Heb hier een Seagate ST9500325AS die niet meer wil starten.
Computer viel op een gegeven moment uit (pc dus helemaal uit), en wilde hem daarna niet meer herkennen.
Probeert te draaien/spinnen, maar begint na een paar seconden te trillen/klikken.
Enig idee (op basis van het audiobestand hieronder) waar het aan zou kunnen liggen :?? Hopelijk is het de printplaat, en niet een van de koppen die kapot/door is...

Audio

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het getik doet me denken aan een headcrash, dus ik vrees het ergste.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Simpelweg kan je die schijf weggooien want trillen en vooral dat tikken is hoogstwaarschijnlijk de stappenmotor en daar valt niks meer aan te doen.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 15:36
Harde schijven zijn grotendeels mechanische dingen en die willen weleens haperen, reparatie is vaak te duur gelet op de nieuwprijs. Gelukkig heb je je data nog in je back-up.

• Maxie Cosie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik ben op een forum het volgende Hulpprogramma voor gegevens herstel gevonden: 'File Scavenger 3.2'. Het werkt op onderstaand beschreven issue super! Ik hoop voor je dat het een soortgelijk verschijnsel is. Gisteravond uitgevoerd, vers van de pers....

Ik heb bij mijn oude HD van 40 GB eerst geprobeerd om de printplaat te vervangen met een identieke hd gekocht op marktplaats (daarvoor wel eerst andere Recovery apps geprobeerd). Dit werkte niet...

Wanneer ik de HD in een USB bracket plaats en aan sluit op pc/notebook maakt de HD een tik geluid, volgens mij niet de bekende klick of death, maar meer dat de schijf steeds een paar x spint en dan er mee ophoudt (en ik al denken aan een kop die steeds overslaat).
Ik heb de HD 15 min aan laten staan (je probeert van alles) en in configuratiescherm onder 'systeembeheer' en dan 'computerbeheer', 'schijfbeheer' (allemaal in XP) aangezet. Hierna duurde het enkele minuten voordat de HD wordt gezien (nog steeds niet benaderbaar via explorer).

Vervolgens demo van File Scavenger 3.2 gestart en wat zie ik tot mijn stomme verbazing keuring in boomstructuur lay-out alle bestanden terug, overpompen naar ander hd (duurt paar uurtjes) en klaar. Daarvoor heb ik wel een licentiekey gekocht voor € 40,- en niet gekeken naar een crack.

Gelukkig dus niet naar een reparateur hoeven zenden die het hele zaakje netjes in een stofvrije ruimte analyseert en eventueel reparatie uitvoert voor rond de € 500,-.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee