Toon posts:

display driver stopped responding and has recovered

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer frusterend en raadselachtig probleem. Ik heb onlangs nieuwe onderdelen gekocht en krijg bij het opstarten van een game de foutmelding: "display driver stopped responding and has recovered"

Mijn systeem:
Processor: AMD PHENOM II X4 955 Black Edition Boxed
Moederbord: Gigabyte GA-870A-USB3
Videokaart: Gigabyte GV-R687OC-1GD
Geheugen: Kingston 8GB DDR3 1600MHz Kit
HDD: Samsung HD 753lj
Voeding: Coolermaster 430w (3/4 jaar oud)
Besturing: Windows 7 (x64)

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd samen met alle drivers voor videokaart, beeldscherm e.d, en bios geupdate. Nou blijf ik de melding krijgen als ik een grafische applicatie uitvoer: Het beeld staat eerst vast, me scherm reset zich en dan loopt het weer soepel voor 10 seconden en dan weer vast. Als ik de game dan afsluit zie ik: "display driver stopped responding and has recovered" Ik krijg dit maar niet verholpen.

Ik denk dat het een software probleem is. Ik kan namelijk 3dmark zonder problemen laten draaien en hij loopt niet vast. Muziek speelt soms ook nog even door dus het is niet zo dat het hele syteem vast loopt. Ik nog een merkwaardig detail, ik hiervoor per ongeluk windows 7 x86 geintalleerd en kreeg wederom de foutmelding, Toen heb ik wat met het voltage lopen tweaken en vervolgens kon accepteerde mijn pc dit niet. Toen heb ik dat weer hersteld naar default en vervolgens kon ik games wel zonder problemen draaien??

Het moet dus mogelijk zijn met de huidige hardware setup om gewoon grafische toepassingen uit te voeren. Hebben jullie nog tips of tools of iets ander wat kan helpen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit probleem heb ik wel eens meegemaakt, het probleem lag toen bij de voeding, die niet genoeg stroom kon leveren als de GPU vol belast werd. Dan kapte die ermee en liet de driver vastlopen.
Je zou kunnen kijken of je dat kunt uitsluiten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Meestal is bij deze melding de videokaart niet helemaal goed. Hoewel ik een 430W Coolermaster ook niet geschikt vind voor deze PC.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:28

Nemesizz

Untouchable

Bedoel je dat de voeding 3 a 4 jaar oud is, of 9 maanden oud?
Als het 3 a 4 jaar is kan het zijn dat ie wat is "versleten" en niet altijd de volle belasting meer aan kan.

Ook de combi Phenom II X4 icm 6870 videokaart is een 430W een beetje krapjes (moet opzich kunnen, maar houdt volgens mij ook niet ruim over).

• PilatuS
  • Niet online
Nemesizz schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:30:
Bedoel je dat de voeding 3 a 4 jaar oud is, of 9 maanden oud?
Als het 3 a 4 jaar is kan het zijn dat ie wat is "versleten" en niet altijd de volle belasting meer aan kan.

Ook de combi Phenom II X4 icm 6870 videokaart is een 430W een beetje krapjes (moet opzich kunnen, maar houdt volgens mij ook niet ruim over).
Bij een 430W Corsair zou ik zeggen: dat moet kunnen. Een 430W Coolermaster echter :X

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:59
Toevallig had ik gisteren dezelfde melding sinds ik gisteravond de driver van mijn graka (GTX560 Ti) had geupdate van 275.33 naar 285.62. Beiden WHQL drivers, maar opeens crashte de display driver op willekeurige momenten. Hij gaf dan dezelfde melding als die jij noemt. Uiteindelijk heb ik met driver sweeper er echt alles afgegooid en de oude (275.33) er weer opgezet, nu nergens last meer van.

Dus wellicht dat je nog een oudere of een beta driver kunt proberen om het te fixen. In mijn geval hielp dat, maar ik praat dan over een Nvidia kaart. ;)

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is 3 a 4 jaar oud. En ik ben het met jullie eens, het is wat krapjes. Maar het heeft wel al stabiel gedraaid op win7 x86... Daarom denk ik dat het een software probleem is.

En de laatste driver is al een jaar oud.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 20:49 ]

• PilatuS
  • Niet online
Als je al een herinstallatie hebt uitgevoerd maakt dat de kans op een software probleem wel een stuk kleiner. Een andere voeding proberen en de kaart in een andere PC testen is wat ik zou doen.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52
Ik heb het ook, gelukkig maar ongeveer één/twee keer per week, zonder duidelijke aanleiding
nieuwe drivers, nieuwe install W7/64, andere kaart geprobeerd(beide ATI), geen succes. Omdat het zo weinig gebeurd heeft het verder geen prioriteit, maar als iemand de oplossing heeft........

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga deze week nieuwe voeding iig proberen. Fingers crossed dat dat mag werken.

Wat vinden jullie van deze?
http://www.alternate.be/h...Voedingen&l2=tot+600+Watt
(woon in antwerpen) :P

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 22:01 ]

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-02 14:22

thof

FP ProMod
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit met drivers te maken heeft. Drivers van de website van de laptop fabrikant crashte, de nieuwste versie van de Nvidia website loste het probleem op.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de OCZ 600W aangeschaft en geinstalleerd, maar ik krijg nog steeds de melding....

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:26
Heb je iets van Realtek in je hardware apparaatbeheer?
Als er zoiets bijstaat, raad ik je aan die drivers even te verwijderen, en windows er standaard drivers voor te laten gebruiken.

Ik heb soortgelijk probleem gehad, en na wat zoeken op fora (TDR is hier ook aan gelinkt volgens mij) de Realtek verwijderd. Daarna is de betrokken pc niet meer gecrasht.

Kan je in je logboeken niet de betrokken dll/sys terugvinden? Bij mij was dat geloof ik nvlddmkm.sys

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:28:
Zojuist de OCZ 600W aangeschaft en geinstalleerd, maar ik krijg nog steeds de melding....
Ik heb een Chieftec 650W in m'n PC, zelfde kaart en ook al een paar keer die melding gehad. Heb je ook last van artifacts op je scherm? (zoals zwarte vierkantjes op het scherm, random, die na een tijdje weer verdwijnen).

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Verwijderd

Topicstarter
SomerenV schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:26:
[...]

Ik heb een Chieftec 650W in m'n PC, zelfde kaart en ook al een paar keer die melding gehad. Heb je ook last van artifacts op je scherm? (zoals zwarte vierkantjes op het scherm, random, die na een tijdje weer verdwijnen).
Als ik een game start kom ik meestal door het intro filmpje, dan in het gamemenu loopt de game vast en flikkert het scherm en komen er idd artifacts. Ik ga de kaart RMA terug sturen naar Afuture. Ruilen voor een xfx 6870... Dit kan toch geen moederbord, processor of geheugen of software probleem zijn???

• Deen1366
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09-2025
ik heb de melding: "display driver stopped responding and has recovered" ook gehad bij 3 gloednieuwe systemen die ik de afgelopen maand in elkaar heb gezet, alle drie hadden ze de melding, maar voorderest liep de pc niet vast oid.
Persoonlijk denk ik dat het gewoon een driver fout is idd, dus of een oudere driver installeren, of wachten tot een update.

De systemen die bij mij die melding kregen waren allemaal met een i7 2600k, gigabyte ud4 mobo en een EVGA GTX560Ti, met de nieuwste NVidia drivers..

edit: ze hebben allemaal een 600W Silverstone Strider als voeding, dus dat moet voldoende zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Deen1366 op 06-11-2011 18:56 ]

GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 08:11

s3.

Ik heb ook zitten worstelen met dit probleem. Het lag niet aan de GFX, want een andere mocht niet baten.
Het fout lag hem uiteindelijk aan het geheugen (4x 1GB, 2 verschillende sets). Haalde ik de ene set eruit, werkte hij wel. Deed ik hem terug erin, deed hij het niet. Verschillende combinaties hiervan geprobeerd maar uiteindelijk met 2GB tijdje gewerkt. Het werkte voorheen wel gewoon goed, en een memtest gaf raar genoeg geen problemen aan.

Dus probeer eens andere geheugen, liefst 1 latje?

Verwijderd

Topicstarter
Deen1366 schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:55:
ik heb de melding: "display driver stopped responding and has recovered" ook gehad bij 3 gloednieuwe systemen die ik de afgelopen maand in elkaar heb gezet, alle drie hadden ze de melding, maar voorderest liep de pc niet vast oid.
Persoonlijk denk ik dat het gewoon een driver fout is idd, dus of een oudere driver installeren, of wachten tot een update.

De systemen die bij mij die melding kregen waren allemaal met een i7 2600k, gigabyte ud4 mobo en een EVGA GTX560Ti, met de nieuwste NVidia drivers..

edit: ze hebben allemaal een 600W Silverstone Strider als voeding, dus dat moet voldoende zijn
En hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? En je kon evengoed nog wel een game o.d. opstarten en spelen??

Verwijderd

Ik heb deze fout regelmatig als ik wild om me heen alt-tab... maar dan herstelt het probleem zich gewoon.

Je kan misschien eens in de event viewer gaan kijken wat daar in staat en dan de foutcodes opzoeken in google, of hier doorgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Display driver - amdkmdap - stopped responding and has successfully recovered.

- Provider
[ Name] Display
- EventID 4101
[ Qualifiers] 0
Level 3
Task 0
Keywords 0x80000000000000
- TimeCreated
[ SystemTime] 2011-11-06T09:42:04.000000000Z
EventRecordID 4342
Channel System

- EventData