Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Afgelopen weekend mijn systeem een upgrade gegeven met een Asrock bord, 2500k, 8Gb Corsair vengeance en een M4 128gb ssd.
Alles draait goed maar na een bsod kom ik erachter dat mijn keyboard (G110) moeilijk doet.
In het bekende zwarte F8 scherm waar windows mee kwam na de bsod, "windows is de laatste keer niet goed afgesloten...." reageert mijn G110 niet meer.
Dwz, ik kan geen selectie maken tussen de opties, laatste juiste config, enz.
Maar het rare is dat ctrl/alt/del dan wel werkt en in het bios werkt het toetsenbord ook gewoon goed.

Dus windows repair-schijf erin en "druk op een toets om van cd te booten" werkt wel maar eenmaal geboot geeft het tobo ook niet thuis meer??
Gevolg dat ik dus windows maar opnieuw heb geïnstalleerd.

Ik heb het forum al afgezocht maar kan dit probleem nergens terug vinden.
Morgen krijg ik een PS/2 naar USB verloopje, misschien dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrw88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 14:33
ik had net zoiets met mijn g19 en dat heb ik kunnen verhelpen door het apparaat te resetten. dat deed ik bij het apparaatbeheer. want er is niets mis met je software en ook niet met de hardware.

ik weet verder niet meer precies hoe ik het deed maar misschien kan iemand mij aanvullen?

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Een keyboard resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk eens aan de onderkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrw88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 14:33
nou in mijn g19 zit een schermpje die allemaal gebruikersgegevens weergeeft en het toetsenbord onthoud ook welke toetsaanslagen er onder de g-toetsen horen per kleur. het toetsenbord speelde zelf youtube filmpjes af dus hij zal wel intern het een en ander hebben.

na een bsod had ik ook een probleem met de extra functies van het toetsenbord. hoewel ik gewoon kon typen deden de gebruikersinterface en het scherm het gewoon niet. deze begonnen weer te werken toen ik het apparaat uitschakelde via apparaatbeheer en vervolgens weer inschakelde. pas toen deed hij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Daar is niets te zien behalve wat schroeven en hier en daar een gaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ook met een PS/2 keyboard geen response.

Als ik boot van een Windows recovery disk komt Windows met deze melding;

Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer.
This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM drive that is failing. Make sure any removable storage is properly connected and then restart your computer.
If you continue to receive this error message, contact the hardware manufacturer.
Status: 0xc00000e9
Info: An unexpected I/O error has occurred
.

Nu heb ik naast de M4 ook nog 4 sata- hd's in gebruik en een sata dvd-brander.
Ik vraag me af of ik alles goed geconfigureerd en aangesloten heb.
De sata controller waar de M4 aan hangt staat op AHCI mode maar aan die controller hangen ook een paar sata schijven.
Zou dat ermee te maken kunnen hebben?

En het bios wilde 1 hd niet zien en heb ik een paar keer sata stekkers gewisseld voordat alle schijven gevonden werden.
Pagina: 1