Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sweex 5.1 PCI Soundcard (Win7)

Pagina: 1
Acties:

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 12:58
Hallo iedereen.
Ik heb een klein probleempje.

Mijn computer freezed randomly tijdens BF3 en ik ben er achtergekomen dat Punkbuster kan clashen met de Realtek onboard Driver die ik erin heb zitten.

Dus ik ben wezen rommelen in mijn bak met oude hardware en ik heb een Sweex 5.1 PCI Soundcard gevonden.
Ik weet dat Sweex niet al te super is qua quality maarja, ik wil BF3 spelen en ik heb hem erin geplaatst.

Maar jammer genoeg kan ik niet de driver disc van deze card vinden en Windows 7 kan de driver ook niet vinden bij het automatisch installeren.

Dus ik ben op Google gaan rondneuzen en ik vond wel een driver (SC002_drv_xp_whql) maar die is jammer genoeg alleen supported voor het XP draagvlak en dus niet Windows 7.

Voor de rest kan ik geen enkele driver vinden voor die Sweex en de enige die ik vind is die verdraaide WinXP driver waar ik niks aan heb.

Ik heb op de Sweex site gekeken maar naast een assortiment en een heel magere support pagina kan ik geen drivers vinden. Maar als ik diezelfde card opzoek in het assortiment staat er wel dat hij Vista/Win7 support.

Ik snap er geen snars meer van dus heb ik hier op Tweakers maar een account aangemaakt want van wat ik lees zitten hier zeker genoeg mensen die meer weten dan mij.
Mijn vraag is dus, weet iemand waar ik die Sweex Driver kan vinden?

Ik zou natuurlijk heel dankbaar zijn voor de mensen die mij uit de brand kunnen helpen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Welke chipset heeft dat kaartje? Kan het op de foto's niet goed zien.

Misschien dat je anders iets met deze drivers kan: http://code.google.com/p/cmediadrivers/ soort opensource drivers die (wat ze claimen) beter zouden zijn dan de standaard drivers.

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 12:58
de chipset is van C-Media.

Maar wat ik ook apart vind aan deze driver is dat bij de geluidsinstellingen 2 Digital Audio devices aangegeven staan voor de RCA en de ATAPI poorten.

Ik zelf gebruik nog gewoon de groene plug voor mijn audio dus het is of dat de Sweex een beetje verward is, of hij misschien kapot is.

Ik heb ook die andere drivers geprobeert die je gelinkt hebt, maar die hebben helemaal niks geholpen.

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11 13:48
devid.info al geprobeerd?

hardware-id hier invoeren en de drivers er proberen door te drukken. eerst automatisch en dan handmatig proberen in te voeren