Mic geeft alleen ruis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Hey Tweakers,

Ongeveer anderhalve maand geleden had ik ineens het probleem dat de mic van mijn headset na ongeveer 2 jaar goede dienst alleen nog maar ruis gaf. Na alle instellingen en drivers gecontroleerd en geupdate te hebben, ging ik er redelijkerwijs vanuit dat mijn headset dus kapot was en derhalve heb ik een nieuwe headset gekocht, de Sennheiser PC 350.

De nieuwe headset heb ik aangesloten en werkte voor ongeveer 3-4 dagen voordat ook de mic op deze headset alleen nog maar ruis ontving. Om uit te sluiten dat het probleem softwarematig werd veroorzaakt of er toch ergens in de instellingen (die ik echt allemaal heb gecontroleerd) fout ging, heb ik hierna een verse installatie van Windows 7 x64 op mijn pc gezet. Helaas mocht ook dit niet baten.

Na problemen met de mic zelf en windows uitgesloten te hebben concludeerde ik dat er weinig anders kapot kon zijn dan mijn geluidskaart en dus heb ik een nieuwe geluidskaart gekocht en geinstalleerd in mijn pc.

Helaas werkte nadat ik mijn headset op de nieuwe geluidskaart had aangesloten mijn mic nog altijd niet.
Om er zeker van te zijn dat toch niet ook deze headset kapot was, heb ik hem aangesloten op een andere pc, waar ik vanwege mijn drang om de net binnengekomen BF3 te gaan spelen niet daadwerkelijk getest heb.
Echter toen ik hem hierna weer aansloot op mijn eigen pc werkte alles ineens weer.

Nu wederom 3-4 dagen later, doet hetzelfde probleem zich wederom voor :(

Heeft iemand nog enig idee wat het probleem zou kunnen zijn of ben ik misschien iets vergeten te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Ok, never mind. Vooralsnog is het probleem opgelost..
Blijkbaar zit er op mijn nieuwe headset een knopje op het draad om enkel de mic uit te schakelen.

Schijnbaar zet ik deze, door de manier hoe ik half op het draad zit, soms perongeluk om.
Irritant dat de symptomen hetzelfde zijn wanneer deze uit staat als bij mijn vorige headset die dus waarschijnlijk toch echt defect was waardoor ik voor niets een nieuwe geluidskaart heb gekocht :)

Stomme ikke...