Problemen met mijn Logitech G35

Pagina: 1
Acties:

• Imaroe1905
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-01 16:06
Ik heb twee dagen geleden een nieuwe Headset gekocht namelijk de Logitech G35 (usb), voorheen gebruikte ik altijd de Fatality maar ik vond dat ik wel een keer toe was aan iets beters.

Nu loop ik tegen een paar problemen op tijdens het gebruik van de headset.

Als ik gewoon geen geluid aan heb staan maar wel de headset op heb hoor ik nog steeds een klein "ruis" geluid op de achtergrond, als ik het geluid dan ook echt mute in de logitech options van de heatset is het ruis geluid weg.

Ik heb ook gewoon een zachte ruis als ik muziek afspeel. Dit hoor je dan niet omdat de muziek het overstemt maar als ik de muziek op pauze of afsluit dan hoor ik de ruis nog gewoon voor een seconde of 8, daarna wordt het wat minder.

Ook is het zo dat ik een "geluid"/ruis hoor als ik bijvoorbeeld een website aan het bekijken ben en met mijn muiswiel aan het scrollen ben of gewoon met de muis aan het bewegen ben. Het geluid is niet hard, maar ik hoor het wel.

Ook heb ik deze headset gekocht omdat ik in reviews had gelezen hoe goed de microfoon was, en op de doos staat ook heel mooi dat hij noise cancellation technologie gebruikt, maar ik merk er niets van. Elk geluid dat ik maak dat vangt de microfoon op ( denk het klikken van de muis, etc ), had al even gespeeld met de sliders, maar dat hielp me niet echt.
Tevens zit er ook best nog wel een grote ruis op, wat ik eigenlijk niet verwacht van een headset die meer dan 80 euro kost.

Ik heb nu al een paar dingen geprobeerd:

-Oude drivers geinstalleerd
-De nieuwste drivers geinstalleerd van de website

-Alle andere USB apparaten afgekoppeld
-Headset in de front USB pluggen maar ook in de back

Ik heb hem nog maar 2 dagen ( gekocht op Alternate.nl) dus ik kan hem altijd nog terug doen en een andere bestellen, maar mieschien doe ik wel iets verkeerds.

Alvast bedankt

• thesurfingalien
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06-2025
In princiepe zou de headset zonder bijgeluiden moeten werken. Het kan echter zijn dat de USB-poort op jouw PC meer storing afgeeft dan gebruikelijk. Als het mogelijk is zou ik de headset op een andere computer aansluiten om te kijken of de storende geluiden dan minder / verdwenen zijn.

Verder is het ook handig om te controleren of jouw PC op een deugdelijk geaard stopcontact is aangesloten. Als dit niet het geval is kan dit ook voor problemen zorgen.

Voor wat betreft de noise-cancelation... Ik denk dat je het princiepe niet helemaal begrijpt. Dit werkt alleen maar bij repeterende patronen (vliegtuigmotoren die op continue-toerental draaien is een goed voorbeeld, of dreunende machines etc...); het is natuurlijk erg lastig voor de software om, als er geen patroon herkenbaar is zoals bijvoorbeeld bij muisklikken het geval is, te "weten" wat nu wel of geen "gewenst" geluid is. Het zou natuurlijk niet practisch zijn als jouw stem als ongewenst geluid wordt aangemerkt :-)

Op zich is EUR 80,- best een flink bedrag voor een headset, maar je moet niet vergeten dat daarvoor (in feite, vanwege de USB-uitvoering) wel een complete (zij het kleine) "geluidskaart" met klein versterkertje ingebouwd is. Daar gaat natuurlijk best wat geld inzitten. Als je headset had gekocht met gewone 3.5mm aansluitingen, dan waren al die extra's niet nodig geweest en had je (voor het zelfde geld) een betere kwaliteit gekregen en (wellicht) minder problemen gehad.

Suc6,
Peter

“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”

• Imaroe1905
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-01 16:06
Bedankt voor je reactie,

Ik zal hem proberen op een andere PC.

Mocht het niet werken iemand een goede Tip voor een Headset met een prijs tussen de 80-90 euro.

Ik heb de Sennheiser PC 350 nog gezien voor 130 euro, veel geld maar is het het waard ?

• thesurfingalien
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06-2025
Op zich is die PC350 een goede keus lijkt mij zo, maar wellicht is de PC330 voldoende, en die past ook in jouw budget.

Mijn ervaring met Sennheiser headsets is ronduit goed (met andere producten van Sennheiser eveneens).

suc6
Peter

“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bij mij gaf de (niet usb maar onboard) geluidskaart ook storing bij het scrollen en ook 'ruis', totdat ik een nieuwe voeding in m'n pc deed. Misschien gaat het bij jou ook wel weg met een andere voeding. Dan moet de headset natuurlijk wel goed werken op een andere pc.

[ Voor 16% gewijzigd door TBTL op 01-11-2011 09:38 ]