[bug?]Pricewatch entry - winkelvulling om de paar dagen leeg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
Het valt me op dat bij bijv. http://tweakers.net/price...-scrolls-v-skyrim-pc.html de winkels om de paar dagen weg zijn en dat het zich daarna weer langzaam vult.
Bugje?

Edit: je ziet het bijv. aan de prijsfluctuatie maar ook aan het aantal shops. Paar dagen geleden waren het er nog 8 en nu maar 2.

[ Voor 24% gewijzigd door Kaw op 31-10-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

Hier kan ik zo even geen antwoord op geven; wellicht dat mijn collega's van de pricewatch beter kunnen beoordelen wat er aan de hand is voordat we aannemen dat dit een bug betreft :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
Mijn excuses voor het verkeerd plaatsen.
Overigens is het ook bug met een vraagteken er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Dit lijkt me geen bug, maar ik heb ook niet zo 1,2,3 een sluitende verklaring. Het lijkt erop dat het te maken heeft met de 'levertijd' van dit product. De prijzen bij een product worden door de winkels zelf geupload. Deze informatie verkrijgen zij vaak weer van de distributeurs. Mocht er één distributeur zijn die de meeste van deze winkels bedient, en deze verandert met grote regelmaat zijn beschikbaarheid, dan volgen de winkels hierin, waarna wij ook weer op onze beurt deze info overnemen.

Gezien het feit dat de meeste retailers geen voorraadinformatie beschikbaar hebben (vraagteken), lijkt me dit een redelijk waarschijnlijke verklaring.

Oftewel; er zijn meerdere partijen/factoren die verantwoordelijk zijn voor de prijsinfo, daarom zijn dit soort problemen voor ons moeilijk te herleiden. Mocht het een groot probleem zijn, kunnen we uiteraard altijd contact opnemen met retail/distri, maar dat lijkt me in dit geval niet noodzakelijk.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?