Suse Server 10 SP2 & Dell PowerEdge T610

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua90
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik moet voor een van onze Firma's een Dell PowerEdge T610 klaar maken met Suse Linux Enterprise Server 10 SP2.

Probleem waar ik tegen aan stuit is dat Suse de drives niet ziet, ik dacht zelf aan een driver probleem...
Is er een mogelijkheid om drivers in een Suse image to slipstreamen zoals je dat kan doen bij windows images?

Of heeft iemand een ander alternatief?

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Met slechts 1 drive, geen raid, te installeren;
Verschillende bios settings;
Officiele Dell Image met Suse Enterprise Server 10 SP2 erop (T610 supported);
Officiele Dell Image met Suse Enterprise Server 10 SP3, deze werkt dan weer wel maar ik moet SP2 hebben;
Google;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat voor hardware zit daar precies in, en dan bedoel ik eigenlijk wat voor RAID-kaart?

En om maar eens lekker om het probleem heen te lullen, waarom moet het perse SP2 zijn? Als je nu iets nieuws op gaat bouwen, zou je dat dan niet doen met de nieuwste versie? anders kun je direct daarna beginnen met patchen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua90
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:44:
Wat voor hardware zit daar precies in, en dan bedoel ik eigenlijk wat voor RAID-kaart?

En om maar eens lekker om het probleem heen te lullen, waarom moet het perse SP2 zijn? Als je nu iets nieuws op gaat bouwen, zou je dat dan niet doen met de nieuwste versie? anders kun je direct daarna beginnen met patchen.
Om het te verduidelijken, ik heb dit project overgenomen van een collega en kampte met beperkte informatie. Na wat navragen heb ik dus wat meer informatie.

Betreffende de Suse server installatie
Service pack 2 is niet vereist, dus kan gewoon service pack 3 gebruiken.
Maar, SP3 van Suse had hetzelfde probleem als waar ik tegen aan loop met SP2, geen drives zichtbaar.

Heb vandaag contact gehad met Dell, welke mij vertelde de firmware van alle devices te updaten via DRAC.
Ik weet niet of iemand bekend is met DRAC, maar dat is een stuk hardware van Dell waarmee je een systeem kunt beheren alsof je er achter zit.

Ah fijn, ik ben daar nu mee bezig maar firmware is iets anders dan drivers dus ik denk dat het probleem zal
blijven aanhouden.

Om terug te komen op je vraag kwa hardware (raid controller)
Onboard: LSI Logic PERC H700 Integrated
Onboard: LSI Logic PERC H200 Integrated
PCI-E: Dell PERC H200A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua90
Het heeft niet gewerkt, dus terug naar af.

Hoe kan ik drivers laden bij een installatie van Suse, of hoe doe je dit überhaupt in Linux?

@ de installatie worden er geen schijven gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 10:04

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Joshua90 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:12:
Het heeft niet gewerkt, dus terug naar af.

Hoe kan ik drivers laden bij een installatie van Suse, of hoe doe je dit überhaupt in Linux?

@ de installatie worden er geen schijven gevonden.
De Perc H200 vereist inderdaad een driver, hier even lezen wat je moet om hem tijdens t begin van de install werkend te krijgen.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua90
Pantagruel schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:25:
[...]

De Perc H200 vereist inderdaad een driver, hier even lezen wat je moet om hem tijdens t begin van de install werkend te krijgen.
Bedankt voor je link, heb er veel aan gehad!

Probleem is eindelijk opgelost, H200 was niet het probleem maar de H700 controller.
Overigens werd de driver alleen herkend als ik een USB floppy drive gebruikte, niet via USB of CD.

Thanks
Pagina: 1