Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik ben bezig met een nieuw systeem, voor gamen, ik wil nu alleen mobo cpu en geheugen kopen en wil wachten op hd 7xxx serie voor gpu.
Xifi gamer kaart heb ik nog. en heb 650watt voeding.

maar ik loop tegen het probleem aan dat ik al behoorlijke tijd terug win7 32 bit had gekocht omdat ik dat toch niet nodig had.

MB: P8P67 PRO -=Rev.3.1=- (Intel® P67 Express)
cpu: Core™ i5-2500K (4x 3300 MHz

maar nu loop ik op het geheugen dus vast.

ik heb deze op het oog: 8 GB DDR3-1600 Quad-Kit (8192 MB) van Geill

ik ben voor 1600 gegaan, want dat is beter als ik ga overclocken had ik vernomen.
Maar zit dus met ? 4 gig ? limit van 32 bit.

nu vroeg ik mij dus af, als je 2 x 2 gig als dualchannel zet is dat voor windows toch gewoon 2 gig?
dus dat x2 is voor windows 4 gig,

Maar dan na veel googlen ben ik er nog niet uit en word er niet wijzer uit. Dus vraag ik het hier bij de experts:

Werkt het zoals ik dus denk, Heeft het uberhaupt nut of preformance winst.

Als het maar werkt kan ik het altijd er al instoppen en later als ik naar 64 bit overga altijd nog gebruiken.

ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven.

Alvast bedankt
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
2x 2GB in dualchannel is gewoon 4GB voor je OS hoor.
8GB heeft sowieso geen nut als je maar 32b gebruikt. 4GB al niet, dus alles wat je er meer instopt is helemaal zinloos.

2x2GB heeft nog nut, omdat je dan mooi dualchannel draait, en het maximale (zo'n 3,25GB) kan gebruiken. Maar meer dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
was al bang dat ik er weer verre naast zat :X

is 2x2 eigenlijk nog wel genoeg voor gamen, of ken ik beter meteen nieuwe os bestellen.

Speel bf3 op het moment :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Die key die je hebt voor windows zou ook gewoon op een x64 install moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door wasted247 op 31-10-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:17
Je kan proberen PAE aan te zetten, maar volgens mij werkt dat alleen goed op server versies van windows.
Nadeel van 32b blijft dat er maximaal 2GB per applicatie beschikbaar is. Met PAE word dit wel iets hoger, maar nog steeds weinig.

Bij 64b is dat volgens mij 1TB per applicatie :)

MSDN: Physical Address Extension

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Is het niet zo dat als je de 32 bits versie hebt gekocht je deze licentie ook gewoon mag gebruiken om een 64 bits versie te installeren.... Als je beide versies maar niet naast elkaar gebruikt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:03
Als je meer ram nodig hebt kan je net zo goed gelijk overgaan op 64bit. install dvd regelen en je 32bit code gebruiken met 64bit. wel alleen premium 32bit -> premium 64bit, professional 32bit -> professional 64bit.

De twee versies kan je niet tegelijk draaien maar dualboot is wel mogelijk dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:15:
was al bang dat ik er weer verre naast zat :X

is 2x2 eigenlijk nog wel genoeg voor gamen, of ken ik beter meteen nieuwe os bestellen.

Speel bf3 op het moment :o
Kijk naar je geheugengebruik (of ervaringen van anderen) als dat niet boven de 4GB uitkomt, dan heeft het weinig zin te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ab_dullah schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:16:
Is het niet zo dat als je de 32 bits versie hebt gekocht je deze licentie ook gewoon mag gebruiken om een 64 bits versie te installeren.... Als je beide versies maar niet naast elkaar gebruikt!?
Klopt. De Windows NT 6.x license keys zijn niet gebonden aan 32- of 64-bits. Dat was alleen zo met Windows NT 5.x. De 64-bits editie kun je gewoon downloaden, eventueel ook van een torrent.

Misschien kun je zelfs de 64-bit trial downloaden van de Microsoft site. Ik weet niet zeker of deze DVD ook te gebruiken is als niet-trial. Wellicht kan iemand dat bevestigen.

[ Voor 22% gewijzigd door Trommelrem op 31-10-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en Weer wat geleerd.

dat ga ik maar doen dan, over naar 64bit

en bestel ik maar

Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit CL9 9-9-24 -77 euro
want het scheelt maar 10 euro, met die 8 gb van hierboven

of is het overkill

of is het beter 1333 te nemen met cl7 7-7-24 -120 euro

is wel veel duurder en kan dan beter gezien budget voor 8 gb gaan voor -60 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:41
Voor gamen, zelfs de nieuwste games, gebruik je in totaal niet meer dan 4GB. Dit omdat ze ook de mensen met een 32 bits computer willen laten gamen.

Maar de regel blijft gelden; meer ram is altijd goed. je zit de komende 4 jaar goed iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-07 21:01
De timings zijn afhankelijk van de snelheid waarop je ramgeheugen werkt.
1600/1333 * 7 = 8.4, dat is nog steeds sneller dan de CL 9 van het 1600 geheugen. Als je het 1333 geheugen gaat overklokken en je dichterbij de 1600 komt wordt dit verschil groter.

De vraag of je het de meerprijs waard vindt. Ik vind het persoonlijk veel geld.
Pagina: 1