Hallo
ik ben bezig met een nieuw systeem, voor gamen, ik wil nu alleen mobo cpu en geheugen kopen en wil wachten op hd 7xxx serie voor gpu.
Xifi gamer kaart heb ik nog. en heb 650watt voeding.
maar ik loop tegen het probleem aan dat ik al behoorlijke tijd terug win7 32 bit had gekocht omdat ik dat toch niet nodig had.
MB: P8P67 PRO -=Rev.3.1=- (Intel® P67 Express)
cpu: Core™ i5-2500K (4x 3300 MHz
maar nu loop ik op het geheugen dus vast.
ik heb deze op het oog: 8 GB DDR3-1600 Quad-Kit (8192 MB) van Geill
ik ben voor 1600 gegaan, want dat is beter als ik ga overclocken had ik vernomen.
Maar zit dus met ? 4 gig ? limit van 32 bit.
nu vroeg ik mij dus af, als je 2 x 2 gig als dualchannel zet is dat voor windows toch gewoon 2 gig?
dus dat x2 is voor windows 4 gig,
Maar dan na veel googlen ben ik er nog niet uit en word er niet wijzer uit. Dus vraag ik het hier bij de experts:
Werkt het zoals ik dus denk, Heeft het uberhaupt nut of preformance winst.
Als het maar werkt kan ik het altijd er al instoppen en later als ik naar 64 bit overga altijd nog gebruiken.
ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven.
Alvast bedankt
Tim
ik ben bezig met een nieuw systeem, voor gamen, ik wil nu alleen mobo cpu en geheugen kopen en wil wachten op hd 7xxx serie voor gpu.
Xifi gamer kaart heb ik nog. en heb 650watt voeding.
maar ik loop tegen het probleem aan dat ik al behoorlijke tijd terug win7 32 bit had gekocht omdat ik dat toch niet nodig had.
MB: P8P67 PRO -=Rev.3.1=- (Intel® P67 Express)
cpu: Core™ i5-2500K (4x 3300 MHz
maar nu loop ik op het geheugen dus vast.
ik heb deze op het oog: 8 GB DDR3-1600 Quad-Kit (8192 MB) van Geill
ik ben voor 1600 gegaan, want dat is beter als ik ga overclocken had ik vernomen.
Maar zit dus met ? 4 gig ? limit van 32 bit.
nu vroeg ik mij dus af, als je 2 x 2 gig als dualchannel zet is dat voor windows toch gewoon 2 gig?
dus dat x2 is voor windows 4 gig,
Maar dan na veel googlen ben ik er nog niet uit en word er niet wijzer uit. Dus vraag ik het hier bij de experts:
Werkt het zoals ik dus denk, Heeft het uberhaupt nut of preformance winst.
Als het maar werkt kan ik het altijd er al instoppen en later als ik naar 64 bit overga altijd nog gebruiken.
ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven.
Alvast bedankt
Tim