Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[windows 7] Verkenner, omgekeerd sorteren

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 22:02

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb een map met bestanden die allemaal beginnen met een datum.-

Vb:
31102011 - naam bestand
20102011 - naam bestand
18102011 - naam bestand
15102011 - naam bestand
enz.

Zoals je ziet staat de nieuwste bovenaan. In de verkenner is dit natuurlijk makkelijk voor elkaar te krijgen, door op de balk 'naam' te klikken.

Als ik nu een mail wil sturen met als bijlage één van deze bestanden, dan worden ze in dat scherm weer chronologisch gesorteerd (dus oudste eerst). En ik moet dan een aantal keer naar recht klikken om bij het nieuwste bestand te komen.

Aangezien ik alleen de nieuwe bestanden via de mail verstuurd, zou ik het handig vinden als ook in het scherm van 'bijlage toevoegen' deze bestanden in omgekeerde volgorde getoond zouden worden.

Het zal wel geen lastige vraag zijn, maar ik heb gezocht en vind nergens het antwoord (ligt waarschijnlijk ook omdat ik niet de juiste zoektermen intyp... :().

Wie kan mij helpen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
selecteren (evt met CTRL) rechts klikken en mailen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27

Sick Nick

Drop the top!

Het maakt ook helemaal niet uit hoe ze er bij jou uit zien aangezien de client (webmail? outlook? thunderbird? of een android/ios mail app op tablet/telefoon, etc) van de ontvanger de weergave van bijlages bepaalt.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Tens schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:06:
selecteren (evt met CTRL) rechts klikken en mailen?
Nee, dat is niet wat ik zoek. Ik wil het echt in het venster dat je krijgt als je op 'bijlage toevoegen klikt'.
(bovendien mail ik vanuit een webbased mailclient en dan heb ik die optie niet eens met rechts klikken)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dat heeft eerder te maken met de instellingen van je mailclient dan met Windows 7 of Verkenner, dus misschien kun je aan de hand van die kennis je zoektermen aanpassen. Overigens hóef je niet meerdere keren op rechts te klikken; één keer (Ctrl+)End volstaat ook. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 31-10-2011 16:10 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Op mijn laptop is dat Fn+Ctrl+End. Ook onhandig.

Nee, wat ik wil is of het mogelijk is om de instellingen zo aan te passen dat er in dat scherm (die verschijnt als je op bijlage toevoegen klikt), dat ze anders gesorteerd worden en zo blijven.

Geen andere oplossingen aub. Dank!

@Rone: hoe bedoel je? Als ik een webbased mailclient gebruik als Gmail, dan kan ik het niet instellen dat ik met de rechter muisknop een bestand als bijlage verstuur, immers Gmail draait niet op mijn pc, maar op de servers van Google.

[ Voor 29% gewijzigd door Galois op 31-10-2011 18:09 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar de webbrowser wel, en die gebruikt een control (Mogelijk Commondialog) die dat wel of niet biedt afhankelijk van de browserbakker of die wel of niet een standaard API aanroept of een eigen implementatie heeft verzonnen voor een file browse venster.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1