Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beheer van de website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Het is wellicht een bijzondere vraag, maar vooral een interesse vraag.

Ik werk zelf op een ICT afdeling en het is de bedoeling dat er binnenkort een nieuwe website gaat komen met een nieuw CMS systeem. Nu moet er dus een webredacteur aangesteld worden voor deze site. Deze persoon zal teksten, formulieren, informatie, etc... op de site moeten plaatsen en dergelijke. Dus vooral bezig met de invulling van de site. Aangezien wij hier op een ICT afdeling werken wordt er vooral onze kant op gekeken, maar ik heb de indruk dat dit soort werkzaamheden niet voor een ICT afdeling bestemd zijn.

Heeft iemand hier wellicht een idee over bij welke afdeling dit normaal gesproken ligt? Of hoe dat op het bedrijf is geregeld waar je werkt of gewerkt hebt?

Alvast bedankt!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pr of communicatie.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:29
ICT heeft imho niets te maken met invulling van een website. Eigenlijk wat Cubix zegt.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het hangt er een beetje vanaf hoe groot het bedrijf is. Bij een bedrijf met 5 tot 10 man is de ICT-er of systeembeheerder vaak degene die dat soort dingen doet. Wordt een bedrijf groter, dan wordt er vaak iemand aangenomen met een dubbele functie of een part timer. Bij grotere bedrijven (zeg vanaf 50 man en/of een bedrijf waar de inhoud van de website veel van veranderd) is er vaak een afdeling webredactie of marketing die zulk soort dingen bijhoudt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Wij hebben hier een content afdeling

Do what you love, do it often

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:52
Bij ons (Zadkine Rotterdam MBO) worden de middelen geleverd door I&I (ICT dus) en de invulling door Marketing en Communicatie. Ze gaan over de invulling, maar ook over de kleur en layout.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
D'r zat bij ons een webmaster op de afdeling bij mijn vorige baan, maar dat was dus niet een IT-er. Ikzelf had de technische invulling van de site - ook een deel beheer, maar dan wel het geavanceerde spul zoals nieuwe formulieren aanmaken en die af handelen. Maar dat ligt er maar net aan hoe complex dat bij het CMS van jullie is.

Hou er wel rekening mee dat er naar de ICT-afdeling gekeken wordt als het niet wil - dus jullie moeten wel verstand hebben van content management.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:22

samo

yo/wassup

Hoewel een inhoudelijke betrokkenheid vanuit ICT niet vanzelfsprekend is, is de rol van ICT als facilitator wellicht zo slecht niet. In een vroeg stadium zal er voornamelijk uitleg gegeven moeten worden over de werking aan alle afdelingen die het systeem gebruiken, zal er gebruikersondersteuning moeten plaats vinden, zal er een voorbeeld gezet moeten worden en zal het gebruik gecontroleerd moeten worden. Een ICT-afdeling kan die ondersteunende rol zeker vervullen.
Echter, is het hoofddoel van de persoon met die functie het bedenken en uitwerken van de content, is een communicatieafdeling een betere plek.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04

Garyu

WW

Bij ons zit er iemand met IT-kennis in de marketing-afdeling, die de layout e.d. doet, en de hele marketingafdeling doet zo'n beetje de inhoud.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Het lijkt er op wat ik al dacht, dat het vooral bij een PR/marketing/communicatie afdeling moet liggen. Nu werk ik op een school waar we helaas niet zo'n afdeling hebben, maar wel mensen die zich met de communicatie bezig houden en dergelijke.

Ik had al wat gezocht op internet of er wellicht wat documenten zijn te vinden waar dit soort 'adviezen' in staan, want ik heb van de week overleg hierover waarin ik waarschijnlijk moet gaan uitleggen waarom het niet bij een ICT afdeling ligt.

Overigens de wat geavanceerdere taken vind ik geen probleem, dat lijkt me best normaal dat dan de ict afdeling wordt ingeschakeld.
Pagina: 1