Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:01
Ik heb al tijden het probleem dat Google Maps navigatie moeilijk doet op mijn SE Xperia X10. Zodra ik op cached kaarten navigeer gaat de app op z'n bek. Blijven hangen, crashen of gewoon stug op hetzelfde stukje kaart blijven hangen terwijl ik al kilometers verder ben. Totaal onwerkbaar dus, zo ook gisteren in Duitsland weer. Toen maar even data-roaming uitgezet en toen werkte het weer perfect.

Dit probleem speelt al een tijdje en intussen ben ik alweer 30 verschillende custom ROMs verder, stock 2.1 en 2.3 en nog een aantal custom en stock kernels. Daar zal het dus niet aan liggen. Ook GPS werkt verder altijd goed dus het lijkt mij echt een probleem met cached kaarten en/of navigeren zonder een dataverbinding.

Het probleem gaat overigens op voor zowel de cache die Google zelf aan maakt als ik een route in stel/gereden heb als met de 16x16km cache die je zelf kunt downloaden met die Google Labs functie. Nu weet ik dat dat laatste nog officieel onder beta valt maar ik vroeg mij of of meerdere mensen dit probleem hebben.