Na de nodige pijn en moeite heb ik geinstalleerd:
Primavera P6 (waarschijnlijk een probeer-licentie)
MS SQL 2005 express sp 4
Management Studio express (64-bits) versie.
Er draait één SQL-server met de naam Primavera. OS is WP 7 professional 64 bits met 8 gb werkgeheugen.
Volgens de installatiehandleiding zijn twee databases aangemaakt: PMDB en MMDB. Die databases zie ik gewoon terug via Managament Studio.
Bij het starten van Primavera wordt geprobeerd verbinding te maken met een database. Daarbij kies ik bv PMDB.
Hierbij voer ik de volgende zaken in:
Database alias: PMDB
Driver type: MS SQL Express
Hostename: <computername>\PRIMAVERA
username: pubuser
password: pubuser
Public group id: 1
Dat resulteert in de volgende foutmelding:
En dan houdt ik ook de mogelijkheid open van 64-bits problemen. Primavera is 32-bits, SQL is 32 bits, maar Management Studio is weer 64 bits en Windows 7 dus ook.
Zijn er andere opties om in te loggen in de desbetreffende databases, zodat ik kan uitsluiten dat het aan de sql-kant ligt?
Primavera P6 (waarschijnlijk een probeer-licentie)
MS SQL 2005 express sp 4
Management Studio express (64-bits) versie.
Er draait één SQL-server met de naam Primavera. OS is WP 7 professional 64 bits met 8 gb werkgeheugen.
Volgens de installatiehandleiding zijn twee databases aangemaakt: PMDB en MMDB. Die databases zie ik gewoon terug via Managament Studio.
Bij het starten van Primavera wordt geprobeerd verbinding te maken met een database. Daarbij kies ik bv PMDB.
Hierbij voer ik de volgende zaken in:
Database alias: PMDB
Driver type: MS SQL Express
Hostename: <computername>\PRIMAVERA
username: pubuser
password: pubuser
Public group id: 1
Dat resulteert in de volgende foutmelding:
pubuser heb ik al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt. Primavera toegang gegeven in Windows Firewall, het hele internet afgezocht, maar ik kan het niet vinden. De ellende is dat de foutmelding deels in het Nederlands is, en ik nu niet weet of die de database niet kan vinden, of dat de gebruiker geen toegang heeft.Bad public user name or password. Database Server Error: De aanmelding is mislukt voor gebruiker pubuser.
Kan database PMDB, die in de aanmelding is aangevraagd, niet openen. De aanmelding is mislukt.
En dan houdt ik ook de mogelijkheid open van 64-bits problemen. Primavera is 32-bits, SQL is 32 bits, maar Management Studio is weer 64 bits en Windows 7 dus ook.
Zijn er andere opties om in te loggen in de desbetreffende databases, zodat ik kan uitsluiten dat het aan de sql-kant ligt?