Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7 nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 16:48
Hallo Forum,

Ik ga van een ASUS P5QL-pro overstappen op een MSI H55M-ED55 moederbord.

Ik wil eigenlijk mijn huidige install van windows 7 behouden. Dit ivm het de programma's ed die er nu opstaan.

Ik heb diverse site's via google en dit forum bezocht, maar ik kom alleen uit op een verse installatie. En het daarna terug zetten van de software.

Ik heb wel iets gevonden over het forceren van de HAL. maar helaas stond daar geen uitleg bij.

Wie kan mij helpen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45
Het meest slimme is altijd om opnieuw te installeren. Zou je chipset hetzelfde zijn, is er weinig aan de hand, maar bij grote veranderingen door bijvoorbeeld van Intel naar AMD CPU of van een Nvidia naar Intel Chipset of AMD en andersom, ben je echt zuur.

Ongeacht of je het sneller vind, je voorkomt zo ongelooflijk veel problemen.

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Dit is vrijwel niet mogelijk met een zwaar gebruikte installatie. Ik neem aan dat je de PC al langer dan 6 maanden in gebruik hebt. Hierdoor zijn vele applicaties ingesteld op de huidige hardwareconfiguratie en dus ook niet ontwikkeld om te kunnen omgaan met zulke drastische hardware-veranderingen.

Het maken van een zogeheten 'hardware-independent image' is eigenlijk alleen mogelijk als de PC vers geïnstalleerd en dus niet gebruikt is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met wat geluk kan het wel, maar het komt de stabiliteit vaak niet ten goede, daarbij blijf je met een berg meuk zitten waar je helemaal akelig van wordt.
Zeker met win7 is een reinstall van het OS niet meer dan een uurtje werk en het loont echt wel de moeite. Het enige dat blijft is de herinstallatie van je software, daar kan wel aardig wat tijd in gaan zitten.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Kun je prima omprikken, je gaat weliswaar van een h55 naar een p55 chipset maar dat mag niet al teveel uitmaken; op het achterblijven van wat overbodige drivers / utilities van je oude moederbord na.
Geen backup gemaakt? Niet doen.

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Mental schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:57:
Kun je prima omprikken, je gaat weliswaar van een h55 naar een p55 chipset maar dat mag niet al teveel uitmaken; op het achterblijven van wat overbodige drivers / utilities van je oude moederbord na.
Gaat Windows dit pikken op het gebied van activatie...? Mijn ervaringen hiermee zijn niet goed te noemen (niet meer geactiveerd zijn en ook niet meer willen activeren) waarna je alsnog uitkomt bij een fresh-install.

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 19:19
Je zult absoluut moeten heractiveren, maar zolang je bij dezelfde vendor van chipsets blijft, is er weinig aan de hand. Heb zelf installaties van dual socket 771 (5400 en 5000P/X chipsets) gebruikt op dual socket 1366 (5520 chipset): 1 of 2x rebooten en werken, zonder morren ...

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

• Dirtyharry
@ TErw_dan, Dat is het nu juist waar ik zo'n hekel aan heb.

@Mental Backup is gemaakt.

Ik ben nu een copie van die schijf aan het maken en ga proberen of dat met de nieuwe moederbord gaat werken.

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Dat zou ik ook doen ja, heractiveren is niet zo'n ramp; met een beetje pech moet je even met de activatielijn bellen (wat nummertjes intoetsen / terugkrijgen van een computer) en ben je weer klaar.

• Dirtyharry
Hierbij nog even de afsluiting.

Goede backup gemaakt.

Alles overgebouwd.

Opgestart en wat schets mijn verbazing.

Hij start keurig door en alles word gevonden. d:)b

Na een paar keer herstarten en één driver installeren deed alles het perfect.

Activeren via internet ook geen probleem.

Dank voor de hulp. _/-\o_

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bdalenoord schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:55:

Het maken van een zogeheten 'hardware-independent image' is eigenlijk alleen mogelijk als de PC vers geïnstalleerd en dus niet gebruikt is.
De grap is dus dat NT6 varianten daar al behoorlijk goed op zijn ingesteld ;)
Enige wat nog wel eens wil gebeuren is dat je bootdrivers als SATA controllers moet activeren.
Maar ook dat is een redelijk simpel te doen werkje, kwestie van HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services je controller opzoeken (default MS AHCI driver heet bijvoorbeeld msahci), de service start op 3 zetten en daarna de juiste driver weer installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 06-11-2011 12:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:10
Mental schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:57:
Bij mij is het ook altijd goed gegaan, gewoon een backup maken van je data voor het geval dat.

draai nu op een systeem waar eerst een p5k, toen een p5e en nu een p55-gd65 in zit.

heb ook een pentium 4 systeem naar p5e naar een bordje met nvidia chipset gedaan met een windows xp installatie.

Als je vage problemen krijgt is een clean install natuurlijk het 1e wat je moet proberen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1