Ik vind dit toch echt twee losstaande zaken. Letterlijk, want het zijn twee totaal verschillende afdelingen. Dat er dus geen aandacht zou zijn voor inhoud maar wel voor commercie is onzin.
Je begint met een persoonlijke mening (twee losstaande zaken) en vervolgens benoem je het als 'onzin'. Dat deed je hierboven ook al, door bepaalde zaken als nonsens te benoemen.
Wellicht is het onbewust, maar je forceert hiermee de discussie in een bepaalde richting. Ik waardeer het bijzonder dat je hier op ingaat, maar als je de mening van een ander tot onzin en nonsens gaat benoemen, respecteer je die mening kennelijk niet en lijkt de discussie op voorhand zinloos.
Inhoudelijk gezien zijn het ("lezers" en "commercie") twee losstaande zaken, die onlosmakelijk aan elkaar verbonden lijken te zijn. Tweakers drijft m.i. op lezers
én commercie. Ik zie niet veel andere kernen. Anders gezegd: de één lijkt mij de brandstof voor de ander. Als één van die twee (losstaande) zaken overmatig veel aandacht krijgt, terwijl de kwaliteit van de ander achteruit gaat, vind ik dat ik dat mag benoemen. Ik, als lezer, vind die verhouding heel belangrijk. Ik zie het steeds minder terug, jij vroeg om een verduidelijking, hier staat het
Ik begrijp dat de gegeven feedback uiteindelijk toch een interne discussie tot gevolg heeft gehad en dát is iets wat ik een fijn idee vind. Dat siert jullie. Ook het besluit om de afkorting 'VK' te blijven gebruiken respecteer ik, ook al kan ik niet ontdekken wat het voordeel daarvan is.