Beste mensen,
Dit is mijn eerste topic op Tweakers, dus alvast mijn excuses als er iets ontbreekt of als er taalfouten zijn.
Ja ook mijn pc loopt vast. Ik zal uitleggen wat het probleem is en wat ik er al aan gedaan heb. Vanaf augustus dit jaar heb ik het probleem al en het is tussendoor ook al een onderdeel vernieuwd. Daarom zal ik mijn topic in 2 delen splitsen; 'Probleem augustus' en 'Probleem oktober'. Dit alles is m.b.v. een ICT-er in opleiding gechecked.
Specs PC
Operating System
MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
Intel Core i7 860 @ 2.80GHz: 27 °C Lynnfield 45nm Technology
RAM
4.0GB Dual-Channel DDR3 @ 534MHz (7-7-7-18)
Motherboard
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD P55-GD65 (MS-7583) (CPU 1):
26 °C
Graphics
SyncMaster (1680x1050@60Hz), XFX ATI Radeon HD 5850 Series
Hard Drives
313GB Seagate ST3320620AS ATA Device (SATA)
977GB SAMSUNG SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)
Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-7261S ATA Device
Powersuply
Recom modulair 600Watt
Probleem augustus:
Beeld en pc blijven hangen. Beeld bevriest en ik krijg soms een BleuScreen. Dit gebeurt veelal tijdens het gamen. Ik speel dan online Battlefield Bad Company 2. Maar dit probleem kwam ik ook veelal tegen tijdens het webbrowsen of filmjes kijken (bijv. via youtube)
Wat heb ik getest:
- geheugen met memtest, resultaat geen bijzonderheden
- Benchmark voor de videokaart om deze te belasten, resultaat geen bijzonderheden
- processor test om hem te belasten, resultaat geen bijzonderheden
- voeding tijdelijk vervanging, resultaat probleem blijft hetzelfde
- videokaart tijdelijk vervangen, resultaat, probleem blijft hetzelfde
- temperaturen lopen goed
Conclusie:
Moederbord defect. Deze opgestuurd en de fabriek moest hetzelfde concluderen. Een compleet nieuw moederbord van hetzelfde type ontvangen. Deze viel nog binnen de garantietermijn van 2 jaar.
Probleem oktober:
Moederbord geplaatst en alles weer geïnstalleerd met de nieuwste drivers. Pc werkt goed. Browsen gaat goed. Vervolgens ga ik weer gamen. Ik speel inmiddels Battlefield BC 2 én (mag niet ontbreken in de collectie) Battlefield 3.
Vervolgens lopen het beeld en de pc weer vast tijdens het online gedeelte. hierbij heb ik 1x een BS gehad. Zie hieronder een afbeelding hiervan. Ik heb nog een keer een BS gehad, maar deze verdween na een paar seconden meteen en daar heb ik dus geen foto kunnen maken. Hierin zag ik onder in beeld iets met 'dump' met daarnaast cijfertjes die elke keer veranderden.
http://imageshack.us/photo/my-images/268/imag0403l.jpg/
Wat moet ik hiermee?
Zou de voeding van 600watt te weinig zijn?
Ligt het misschien toch aan mijn geheugen, grafischekaart of processor?
Ik heb dit systeem nu bijna 2 jaar en wil deze in ieder geval nog een jaar gebruiken gezien het feit alle games hierop nog goed draaien. (in hoeverre je het goed kan noemen door dit probleem).
Als jullie meer info willen, laat het even weten. Alvast bedankt!
Dit is mijn eerste topic op Tweakers, dus alvast mijn excuses als er iets ontbreekt of als er taalfouten zijn.
Ja ook mijn pc loopt vast. Ik zal uitleggen wat het probleem is en wat ik er al aan gedaan heb. Vanaf augustus dit jaar heb ik het probleem al en het is tussendoor ook al een onderdeel vernieuwd. Daarom zal ik mijn topic in 2 delen splitsen; 'Probleem augustus' en 'Probleem oktober'. Dit alles is m.b.v. een ICT-er in opleiding gechecked.
Specs PC
Operating System
MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
Intel Core i7 860 @ 2.80GHz: 27 °C Lynnfield 45nm Technology
RAM
4.0GB Dual-Channel DDR3 @ 534MHz (7-7-7-18)
Motherboard
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD P55-GD65 (MS-7583) (CPU 1):
26 °C
Graphics
SyncMaster (1680x1050@60Hz), XFX ATI Radeon HD 5850 Series
Hard Drives
313GB Seagate ST3320620AS ATA Device (SATA)
977GB SAMSUNG SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)
Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-7261S ATA Device
Powersuply
Recom modulair 600Watt
Probleem augustus:
Beeld en pc blijven hangen. Beeld bevriest en ik krijg soms een BleuScreen. Dit gebeurt veelal tijdens het gamen. Ik speel dan online Battlefield Bad Company 2. Maar dit probleem kwam ik ook veelal tegen tijdens het webbrowsen of filmjes kijken (bijv. via youtube)
Wat heb ik getest:
- geheugen met memtest, resultaat geen bijzonderheden
- Benchmark voor de videokaart om deze te belasten, resultaat geen bijzonderheden
- processor test om hem te belasten, resultaat geen bijzonderheden
- voeding tijdelijk vervanging, resultaat probleem blijft hetzelfde
- videokaart tijdelijk vervangen, resultaat, probleem blijft hetzelfde
- temperaturen lopen goed
Conclusie:
Moederbord defect. Deze opgestuurd en de fabriek moest hetzelfde concluderen. Een compleet nieuw moederbord van hetzelfde type ontvangen. Deze viel nog binnen de garantietermijn van 2 jaar.
Probleem oktober:
Moederbord geplaatst en alles weer geïnstalleerd met de nieuwste drivers. Pc werkt goed. Browsen gaat goed. Vervolgens ga ik weer gamen. Ik speel inmiddels Battlefield BC 2 én (mag niet ontbreken in de collectie) Battlefield 3.
Vervolgens lopen het beeld en de pc weer vast tijdens het online gedeelte. hierbij heb ik 1x een BS gehad. Zie hieronder een afbeelding hiervan. Ik heb nog een keer een BS gehad, maar deze verdween na een paar seconden meteen en daar heb ik dus geen foto kunnen maken. Hierin zag ik onder in beeld iets met 'dump' met daarnaast cijfertjes die elke keer veranderden.
http://imageshack.us/photo/my-images/268/imag0403l.jpg/
Wat moet ik hiermee?
Zou de voeding van 600watt te weinig zijn?
Ligt het misschien toch aan mijn geheugen, grafischekaart of processor?
Ik heb dit systeem nu bijna 2 jaar en wil deze in ieder geval nog een jaar gebruiken gezien het feit alle games hierop nog goed draaien. (in hoeverre je het goed kan noemen door dit probleem).
Als jullie meer info willen, laat het even weten. Alvast bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door giorgio80 op 01-11-2011 19:26 ]