Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Hard shutdown slaat geen data op*

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 15:03

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hier op het werk zijn we bezig met een migratie naar Win7. Daarvoor allemaal XP machines welke tijdens het uitloggen netjes het profiel opslaat naar de server. Pas wanneer dat klaar was, sloot hij ook daadwerkelijk de pc af.

Tijdens de pilot van Win7 kwamen we erachter dat Win7 er heel anders mee omgaat. Deze slaat wel het profiel op, maar ondertussen laat ie ook zien dat het wat langer duurt en geeft de optie om een hard shutdown uit te voeren.

Aangezien we met 10000 studenten zitten die altijd haast hebben (lijkt het wel) gaan we dus het probleem krijgen dat ze op die hard shutdown knop drukken en eventuele net aangemaakte documenten dus niet opslaat. Dit levert geheid meerdere calls op bij onze helpdesk.

Nou ben ik eens rond gaan speuren en bij vele workarounds wordt aangegeven wat strings te editen in de registry. Zoals bij "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList".
Maar uiteraard, heb ik deze niet staan (niet onder mijn normale account, met beheer account nog niet geprobeerd) en valt er dus ook niks te wijzigen.

Iemand enig idee hoe we de optie hard shutdown kunnen verwijderen? Door middel van een policy zou helemaal fijn zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je studenten kunnen dus niet eens lezen? :P Staat toch echt 'you may lose data' bij - als je applicaties open laat staan die zich niet netjes gedragen of persé een prompt 'save your data' genereren en je sluit je PC dan af krijg je dit.
Dan is Windows nog zo aardig om de boel open te houden ivm databehoud, is het weer niet goed.
Users... je zou ze het liefst achter het behang willen plakken.

instructie: annuleer shutdown, sla die data (open document wat niet opgeslagen is) op en probeer het nog eens.

Maar goed.
WaitToKillServiceTimeout en WaitToKillAppTimeout* waarde aanpassen is een optie.

* die laatste is een user setting.

Overigens garantie tot aan de deur wegens voornoemde zich-niet-gedragende-apps - Firefox met Flashplugin aan is er één.

[ Voor 75% gewijzigd door alt-92 op 31-10-2011 20:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 15:03

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Bedankt, die optie had ik ook gevonden. Maar max instelling is 20sec. Ik zal eens even kijken hoe dat werkt.