Toon posts:

2 verschillende stereo's samen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik had een vraag over stereo aansluiten, ik weet er zelf bijna niks van af maar ik krijg van mijn broer deze; http://azerty.nl/producte...il/184/31434/spa2300.html
Philips spa 2300

en ben van plan Logitech z 323 erbij te kopen http://azerty.nl/0-2946-2...-z-323-2-1-kanaal-mu.html
En dan wou ik ze beiden in me kamer zetten en zorgen dat ik ze tegelijk voor de PC kan gebruiken, of tegelijk voor de TV, of tegelijk voor de PS3.

Mijn PC, TV, en PS3 staan dichtbij elkaar dus ik vroeg me af hoe dit moet met de aansluiten en of het mogelijk is dat ik allebei de stereo's tegelijk kan gebruiken.

Bedankt,

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wil je beide sets simultaan gebruiken? Want dan moet je vanaf je source met een splittertje gaan werken. Sowieso zal je niet alledrie de sources tegelijk aan kunnen sluiten, aangezien ze allebei slechts 1x3,5mm jack als ingang hebben,
Is het niet handiger (als in: minder geklooi) om gewoon een 5.1 of 7.1-setje te halen? Een beetje goeie set heeft meerdere inputmogelijkheiden, zodat je niet hoeft te gaan prutsen met houtje-touwtje-oplossingen. Vooral omdat je al aangeeft er weinig vanaf te weten is simplicity key.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
FooLsKi schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:13:
Wil je beide sets simultaan gebruiken? Want dan moet je vanaf je source met een splittertje gaan werken. Sowieso zal je niet alledrie de sources tegelijk aan kunnen sluiten, aangezien ze allebei slechts 1x3,5mm jack als ingang hebben,
Is het niet handiger (als in: minder geklooi) om gewoon een 5.1 of 7.1-setje te halen? Een beetje goeie set heeft meerdere inputmogelijkheiden, zodat je niet hoeft te gaan prutsen met houtje-touwtje-oplossingen. Vooral omdat je al aangeeft er weinig vanaf te weten is simplicity key.
Nee ik ik wil allebei tegelijk op de pc aansluiten, als ik tv ga kijken dat ik ze allebei op tv aansluit, en als ik ga ps3en dat ik ze allebei op de ps3 aansluit.

Verder is 5.1 minder geschikt voor game, en de SPA 2300 krijg ik al. En dan wou ik 2e hands de Z323 erbij kopen en ook aansluiten.

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:56
Ik zou dan gaan voor een source-schakelkastje in combinatie met een mini-jack splitter.

Zoiets:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=350717
Schakeldoos om audiobron te kiezen

Je kan bijv ook kijken naar een kleine mengtafel, deze heeft ook een x aantal inputs, en in veel gevallen twee outputs, dat is wat je wilt neem ik aan. Wat ik hierboven beschrijf kan ook, maar het werkt een stuk minder mooi.

[ Voor 127% gewijzigd door Daam op 31-10-2011 14:09 ]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dus dan moet je zorgen dat er aan je source-kant een splitter zit, zodat je stereo-geluid naar beide sets gestuurd wordt. Je moet dan òf klooien met een zelfgemaakt schakelblok (3x in (tv, pc en ps3) naar 1x in naar 2x out), of je moet telkens de kabels met splitter van toestel wisselen.
Daarnaast loop je m.i. kans op vervorming omdat bijv. de ene set het signaal een fractie sneller verwerkt dan de ander.
En 5.1 minder geschikt voor gamen? Daar ben ik het al helemaal niet mee eens. Op 5.1 hoor ik tenminste wat er 'achter' me gebeurt. Dat lukt niet zo makkelijk met dubbel-stereo.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Kan hij niet gewoon een simpele audioswitch gebruiken?
1x output, en dan 4x input (bij een 4poorts dan) heb zoon ding ook staan hier.
Daardoor zit mijn output nu op mijn TV, PS3, PC en tuner.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gewoon nieuwschierig: waarom zou je 2 sets tegelijkertijd willen gebruiken?

[ Voor 18% gewijzigd door TBTL op 31-10-2011 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Waarom ik 2 sets tegelijk wil gebruiken omdat dat mij beter lijkt dan 1 en ik kan de 2e set goedkoop bijkopen. Maar als het te onhandig en te duur wordt om beide te doen heeft het geen zin.

Als de kosten al te hoog worden boven de 20 euro heeft het geen zin meer. Maar 2 subwoofers en 4 satteliets lijkt me wel beter dan 1 subwoofer en 2 satteliets.

Ik hoor graag mogelijke oplossingen.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Je kan ook gewoon een versterker/receiver aanschaffen. En daar dan 4 satteliets op aan sluiten en je subwoofertje (1tje meestal, weet niet of er ook zijn met 2 subwoofer ingangen) Maar dan zit je ver boven de 20 euro.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 12:48

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Waarom probeer je gewoon niet eerst de set die je krijgt, als je daar niet tevreden mee bent kun je verder kijken of je nog wel die andere set erbij wil kopen(hoewel ik twijfel of het er beter van wordt). Nu ga je misschien alleen maar dingen doen waar je achteraf helemaal geen behoefte aan had.

En als je die 2e set niet nodig hebt heb je ook genoeg geld voor de optie die Daam aanwijst, alleen dan zonder de splitter achteraf. Dus alleen de schakeldoos.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, ik had verwacht dat ik met een paar kabeletjes kopen wel zou redden maar dan wordt hem dus niet.
En ja dan moet ik maar met alleen de Philips spa 2300 gaan leven.
Pagina: 1