Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geaarde stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:48
Hallo mede-tweakers.

Ik ben van plan mijn computer te verplaatsen van de zolder, naar de eerste verdieping. Echter bedacht ik mij net, dat ik vroeger heel veel computers versleten heb, omdat er geen geaard stopcontact aanwezig was.

Hier op zolder heb ik gewoon een geaard stopcontact. Op de eerste verdieping is nergens een geaard stopcontact te vinden. Gaat dit problemen geven?

Ik heb al wel wat topics gelezen hierover, maar kan er nu niet precies uithalen of het echt schadelijk kan zijn voor de computer.

Ik heb een Corsair VX450W voeding. (ik weet niet of dit relevant is, maar dan weten jullie het iig).

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr. Zanziee

[ Voor 11% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 31-10-2011 12:10 ]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:29
Kun je kijken of er al een aardraad naar de stopcontacten ligt? Als die er ligt kun je vrij makkelijk er een geaard stopcontact van maken. Anders wat bekabeling opnieuw trekken.

Het lijkt me sowieso verstandig dat de boel wel geaard is.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Zanzibar-1337
Keiichi schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:15:
Kun je kijken of er al een aardraad naar de stopcontacten ligt? Als die er ligt kun je vrij makkelijk er een geaard stopcontact van maken. Anders wat bekabeling opnieuw trekken.

Het lijkt me sowieso verstandig dat de boel wel geaard is.
Hoe kan ik dit het beste bekijken? Ben qua dat niet zo technisch, maar kan een hoop leren en ben er best nieuwsgierig naar hoe het werkt, dus als je het zou kunnen uitleggen, dan ga ik mijn best doen ! :)

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-10 22:10
Ik woon in een oud huis, ook praktisch nergens aarde.
Nooit problemen mee gehad, maar dat is uiteraard geen garantie. Er zijn vast tweakers die weten of het wel of geen kwaad kan..

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 12:36

SeatRider

Hips don't lie

*wacht op Tweakers die suggereren dat je de computer ook gewoon kunt aarden aan de verwarming

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Zanzibar-1337
SeatRider schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:47:
*wacht op Tweakers die suggereren dat je de computer ook gewoon kunt aarden aan de verwarming
Ik had gelezen dat het zou kunnen, maar dat het niet zo'n goed idee is. Dus dat ga ik sowieso niet doen ;).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:06

D4NG3R

kiwi

:)

Het gaat in principe geen problemen geven, maar in sommige gevallen komt er stroom (115v -doet pijn, meer niet-) op de behuizing te staan of geven mic's/speakers lichte ruis.

Ikzelf heb er IIG geen last van en werk al jaren (minimaal 5) op een ongeaard stopcontact.
* D4NG3R ook :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11 18:25
Mijn PC is geaard omdat anders mijn gitaar meer ruis dan gewenste ruis gaf. (Speel via een modeling apparaat.)
Verder helpt het als er kortsluiting of iets dergelijks ontstaat en dit weg wil lekken via een aarddraad of de eerste persoon die er aan zit.

Verder heb je alleen maar google-vragen, probeer het daar eens..

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 02:26
Joh, ik ook, maar nu Captain Buzzkill deze opmerking heeft geplaatst, is de lol eraf. :(

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• Zanzibar-1337
Moning2 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:53:
Mijn PC is geaard omdat anders mijn gitaar meer ruis dan gewenste ruis gaf. (Speel via een modeling apparaat.)
Verder helpt het als er kortsluiting of iets dergelijks ontstaat en dit weg wil lekken via een aarddraad of de eerste persoon die er aan zit.

Verder heb je alleen maar google-vragen, probeer het daar eens..
Als ik Google kom ik alleen maar documentatie uit de jaren 2000-2005 tegen. Ik vraag dit om een recent antwoord te krijgen en om ervaringen van andere mede-tweakers te krijgen.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:17
Het is gevaarlijk wanneer er ergens een sluiting naar de kast is, waardoor er spanning op de kast komt te staan. Normaliter loopt dit weg via de aarde draad en knalt de aardlek eruit. Zonder aardedraad niet, en knal jij eruit wanneer je die kast aanraakt. Hoe groot die spanning is op de kast? Ja dat ligt eraan waar het lekt, maar ik gok dat het nooit veel meer zal zijn dan 24V. Maar de kans dat er 230 opstaat is wel aanwezig.

gewoon nee.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://gathering.tweakers...Bboolean%5D=AND&where=GoT
Leesvoer zat. Deze discussie wil ik echt alleen nog een keer voeren als er nieuw feitenmateriaal is. Tot die tijd kunnen we makkelijk met die paarhonderd adviezen van de afgelopen jaren toe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.