Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 21:07

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Ik had een amerikaanse bankrekening. Deze koste niks en ik deed er niets meer mee. Nu begonnen ze ineens geld te vragen dus heb ik besloten om hem te sluiten. Nu hebben ze het resterende saldo mbv. een cheque naar mij toe gestuurd. Dat is 50 dollar. Ik wil deze cheque graag verzilveren.

In Nederland heb ik een bankrekening bij de Abn en de Rabobank. Bij de Rabobank kost het 22,50 euro en bij de Abn 17.75 met kans op extra kosten. Nu is 50 dollar ongeveer 35 waard, dus een beetje zonde om meer dan de helft daarvan aan de bank te geven. Zijn er nog andere goedkopere mogelijkheden?

GWK praat alleen over travelers cheques, ik heb ze gemaild en dan nog hebben ze het alleen daarover. Ik ga er denk ik nog wel langs. Ik kan het ook nog naar een amerikaan sturen en hem de cheque laten cashen en dan het bedrag met Paypal weer terug over maken. Alleen de cheque staat op mijn naam, dus ik weet niet of zomaar iemand anders zo'n cheque dan kan cashen.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:27
offtopic:
SG->WI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 15:45
Paypal aan je rekening daar koppelen en het geld overzetten en de cheque vergeten denk ik. Buitenlandse cheques kosten hier nu eenmaal veel geld, en wanneer de bank in de VS nog extra kosten rekent worden deze achteraf vrolijk doorbelast aan je.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Jiriki schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:51:
Paypal aan je rekening daar koppelen en het geld overzetten en de cheque vergeten denk ik. Buitenlandse cheques kosten hier nu eenmaal veel geld, en wanneer de bank in de VS nog extra kosten rekent worden deze achteraf vrolijk doorbelast aan je.
De optie heb ik niet meer omdat de rekening al niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:37
Een keertje in de US op vakantie gaan en daar verzilveren? Zo'n cheque heeft vast een vrij lange geldigheid, dus dat zou een keertje moeten lukken, is sowieso een goed excuus om een keer naar New York te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Coca-Cola schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:57:
Een keertje in de US op vakantie gaan en daar verzilveren? Zo'n cheque heeft vast een vrij lange geldigheid, dus dat zou een keertje moeten lukken, is sowieso een goed excuus om een keer naar New York te gaan ;)
-

[ Voor 12% gewijzigd door JBrennan op 31-10-2011 13:39 . Reden: lezen is een vak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Op vakantie naar de VS is niet erg goedkoop ;). Kan iemand anders dan ikzelf zo'n cheque dan in het buitenland verzilveren? Is het niet belangrijk op wiens naam die staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 22:58
Normaliter is zo'n cheque op naam uitgeschreven, veel kans kan jij hem wel 'Endorsen'.

Op de achterkant staat daar vaak ruimte voor. Dan kan jij de naam invullen van de persoon die hem kan verzilveren en moet je een handtekening zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:29
Tja, en in het worst case scenario neem je 35 euro verlies. (En daarmee bedoel ik leg hem in je kast totdat je ooit weggaat, en als die expired is de enige die weggaat het papiertje). Ik had er niet al te moeilijk over gedaan.

Uiteraard weet ik je financiele situatie niet, maar lever hem anders gewoon in, dan heb je max 22,50 verlies, maar ben je in 1x van dat ding af.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Ik ga eind december naar amerika en wil je cheque wel overnemen

laten we zeggen 30 euro ?

zie je dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Financieel heb ik geen problemen, maar het is meer een principe kwestie. Op de cheque staat geen endorsement ruimte, maar ik ga dat wel proberen. Een vriend van me gaat eind november naar de vs, dus ik ga dat proberen. Lukt dat niet kan hij hem altijd nog terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 15:36
Macros schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:56:
Financieel heb ik geen problemen, maar het is meer een principe kwestie. Op de cheque staat geen endorsement ruimte, maar ik ga dat wel proberen. Een vriend van me gaat eind november naar de vs, dus ik ga dat proberen. Lukt dat niet kan hij hem altijd nog terug sturen.
Wat een gedoe voor die paar euro zeg! Onvoorstelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
xxxMaverick schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:18:
[...]

Wat een gedoe voor die paar euro zeg! Onvoorstelbaar
Ja erg he? Misschien moet ik hem maar inlijsten dan, waar kan ik dat goedkoop doen? ;)

Pagina: 1