Welke netwerkschijf is ook te gebruiken als ext HHD via USB?

Pagina: 1
Acties:

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-10-2025
Hallo beste mensen,

Wie kan mij helpen...

Ik ben me rot aan het zoeken naar een Externe harddisk met netwerk aansluiting en usb.
Nu zou je zeggen die zijn er genoeg....klopt helemaal!

maar... ik wil deze schijf ook als `gewone externe harddisk` kunnen gebruiken door deze via usb aan te sluiten op een pc of laptop zonder netwerk. En dat is nu de moeilijkheid. Bij bijna geen enkele ext.schijf kan dit.

Tot nog toe ben ik alleen de LG N1AT1 1TB tegengekomen die dit kan door middel van een schakelaartje aan de achterzijde van het apparaat. Overigens heb je via de externe hdd-functie alleen toegang tot een speciaal deel van de disk: je kan dus niet alle bestanden benaderen.

Heeft iemand nog andere suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door frank.. op 31-10-2011 12:04 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De meeste Lacie's kunnen het (zoals de Networkspace 2), maar ook slechts een deel van de schijf.

Waarom wil je het? Ben je niet beter af met iets als een Iomega iConnect of een Pogoplug of iets dergelijks i.c.m. een USB harddisk?

• frank..
De Networkspace 2 heb ik gehad...drama in combinatie met windows 7.
maargoed... dat is een ander verhaal.

Ik wil graag thuis gewoon films enzo kunnen streamen naar mn Mede8er mediaplayer.
maar ik wil graag ook de schijf mee kunnen nemen naar iemand die geen netwerk heeft en dat ik toch bij alle bestanden kan.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dan raad ik je een 2.5" externe USB schijf aan icm een Pogoplug o.i.d.
Voordelen: Volledige toegang via USB, minder kwetsbare schijf (2.5"schijven zijn beter tegen transport(fouten) bestand dan 3.5" schijven), eenvoudig uitbreidbaar (gewoon een schijf erbij prikken).
Nadelen: 2 doosjes inplaats van 1, wat duurder dan een NAS met verder gelijke specs.

Kijk wel even of je Pogoplug-achtige aan mediastreaming doet, voor je hem aanschaft.
En nog iets: Een NAS (of hij nou een interne disk heeft of een externe) is een server met een eigen OS, die er een diskcache op na houd. Je moet die dus netjes afsluiten voordat je de schijf kunt afkoppelen/de stekker eruit trekken, op straffe van risico op een beschadigd filesysteem.

• frank..
Mijzelf schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:52:
Dan raad ik je een 2.5" externe USB schijf aan icm een Pogoplug o.i.d.
Voordelen: Volledige toegang via USB, minder kwetsbare schijf (2.5"schijven zijn beter tegen transport(fouten) bestand dan 3.5" schijven), eenvoudig uitbreidbaar (gewoon een schijf erbij prikken).
Nadelen: 2 doosjes inplaats van 1, wat duurder dan een NAS met verder gelijke specs.

Kijk wel even of je Pogoplug-achtige aan mediastreaming doet, voor je hem aanschaft.
En nog iets: Een NAS (of hij nou een interne disk heeft of een externe) is een server met een eigen OS, die er een diskcache op na houd. Je moet die dus netjes afsluiten voordat je de schijf kunt afkoppelen/de stekker eruit trekken, op straffe van risico op een beschadigd filesysteem.
Kijk...hier heb ik wat aan! Bedankt voor de info!
Ik denk dat ik voor de pogoplug oplossing ga... Kan ik de USB-schijf ook meteen gebruiken op mn werk.
2 vliegen in 1 klap zegmaar ;)

Voor het streamen van films etc. moet je een apart programmaatje kopen van pogo.(30 dollar)
wacht wel tot er een gratis aparaatje op de markt komt.

[ Voor 6% gewijzigd door frank.. op 01-11-2011 09:53 ]