Beste tweakers,
Ik heb van netwerken weinig verstand dus vandaar dat ik hier mijn vraag stel.
Voor mijn vader ben ik op zoek naar een draadloze router zodat hij in de tuin zijn Ipad 1 kan gebruiken.
Het signaal dient door 3 binnenmuren en 1 buitenmuur te gaan over een afstand van +/- 25 m.
Het is de bedoeling dat de router tussen het modem en de pc wordt geplaatst, dus een Wlan modem is overbodig vandaar de keuze voor een router.
5ghz ondersteuning schijnt de ipad1 niet zo happig op te zijn, dus daarom zou een 2.4 ghz model moeten volstaan.
Daarnaast is een 802.11n router wenselijk omdat dat de nieuwste techniek is.
Ik heb een aantal vragen aan jullie:
Wat betekend (simultaneous)dual band?
Ik kan nergens gegevens vinden over de range (n is aardig algemeen) van een router, dus tips hierover zijn welkom.
Wat betekend opensource versie?
Ik zelf kwam tot de volgende opties.
Relatief goedkoop model
pricewatch: ICIDU NI-707533
Midden model:
pricewatch: Linksys E2000 Selectable Dual-Band Wireless-N Router
Duurder top model:
pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band
Ik zelf zie alleen geen (relevante) verschillen en ben daarom geneigd de icidu te kopen.
Geld voor router net als voor bijv. voedingen, goedkoop is duurkoop dus dat ik beter merk X kan kopen dan merk Y?
Graag ontvang ik jullie mening
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Laurens
Ik heb van netwerken weinig verstand dus vandaar dat ik hier mijn vraag stel.
Voor mijn vader ben ik op zoek naar een draadloze router zodat hij in de tuin zijn Ipad 1 kan gebruiken.
Het signaal dient door 3 binnenmuren en 1 buitenmuur te gaan over een afstand van +/- 25 m.
Het is de bedoeling dat de router tussen het modem en de pc wordt geplaatst, dus een Wlan modem is overbodig vandaar de keuze voor een router.
5ghz ondersteuning schijnt de ipad1 niet zo happig op te zijn, dus daarom zou een 2.4 ghz model moeten volstaan.
Daarnaast is een 802.11n router wenselijk omdat dat de nieuwste techniek is.
Ik heb een aantal vragen aan jullie:
Wat betekend (simultaneous)dual band?
Ik kan nergens gegevens vinden over de range (n is aardig algemeen) van een router, dus tips hierover zijn welkom.
Wat betekend opensource versie?
Ik zelf kwam tot de volgende opties.
Relatief goedkoop model
pricewatch: ICIDU NI-707533
Midden model:
pricewatch: Linksys E2000 Selectable Dual-Band Wireless-N Router
Duurder top model:
pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band
Ik zelf zie alleen geen (relevante) verschillen en ben daarom geneigd de icidu te kopen.
Geld voor router net als voor bijv. voedingen, goedkoop is duurkoop dus dat ik beter merk X kan kopen dan merk Y?
Graag ontvang ik jullie mening
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Laurens