Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste tweakers,

Ik heb van netwerken weinig verstand dus vandaar dat ik hier mijn vraag stel.

Voor mijn vader ben ik op zoek naar een draadloze router zodat hij in de tuin zijn Ipad 1 kan gebruiken.
Het signaal dient door 3 binnenmuren en 1 buitenmuur te gaan over een afstand van +/- 25 m.
Het is de bedoeling dat de router tussen het modem en de pc wordt geplaatst, dus een Wlan modem is overbodig vandaar de keuze voor een router.
5ghz ondersteuning schijnt de ipad1 niet zo happig op te zijn, dus daarom zou een 2.4 ghz model moeten volstaan.
Daarnaast is een 802.11n router wenselijk omdat dat de nieuwste techniek is.

Ik heb een aantal vragen aan jullie:

Wat betekend (simultaneous)dual band?
Ik kan nergens gegevens vinden over de range (n is aardig algemeen) van een router, dus tips hierover zijn welkom.
Wat betekend opensource versie?

Ik zelf kwam tot de volgende opties.
Relatief goedkoop model
pricewatch: ICIDU NI-707533
Midden model:
pricewatch: Linksys E2000 Selectable Dual-Band Wireless-N Router
Duurder top model:
pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band

Ik zelf zie alleen geen (relevante) verschillen en ben daarom geneigd de icidu te kopen.
Geld voor router net als voor bijv. voedingen, goedkoop is duurkoop dus dat ik beter merk X kan kopen dan merk Y?
Graag ontvang ik jullie mening

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:03
Ik denk dat je ook het beste voor de ICIDU kunt gaan dit omdat deze externe antennes heeft.
Deze kun je later nog altijd vervangen/upgraden.
Ook zorgen externe antennes meestal voor een beter bereik.

Het dual band verhaal wil zeggen dat hij op 2.4 en 5ghz kan werken als ik mij niet vergis.

Koop hem bij een winkel waar je niet goed geld terug garantie hebt dan heb je altijd zekerheid dat als hij niet bevalt je je geld terug krijgt.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kijk eens op http://smallnetbuilder.com Daar kan je allerlei tests vinden van routers in de router charts.

Op dit moment is de koning qua bereik op de 2,4 Ghz band de Linksys E4200, maar die heeft ook een koninklijk prijskaartje.

Mijn advies zou zijn om eens te kijken of je hem ergens kan kopen waar je de router eventueel nog kan retourneren bij tegenvallend bereik.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Op dit moment is de koning qua bereik op de 2,4 Ghz band de Linksys E4200, maar die heeft ook een koninklijk prijskaartje.

Mijn advies zou zijn om eens te kijken of je hem ergens kan kopen waar je de router eventueel nog kan retourneren bij tegenvallend bereik.
Lees bij reacties toch dat het bereik tegenvalt en voor zulk een dure router vind ik dat niet kunnen.

Overigens bedankt voor jullie snelle reacties. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:03
eL_Jay schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:00:
[...]

Lees bij reacties toch dat het bereik tegenvalt en voor zulk een dure router vind ik dat niet kunnen.

Overigens bedankt voor jullie snelle reacties. _/-\o_
Ik denk dan dat je toch beter kunt gaan voor 1 met externe antennes.
En even kijken dat je de niet goed geld terug garantie hebt.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?