Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SBS2k3 Migratie naar 2011 clean install*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een migratie uit te voeren tussen SBS 2003 en SBS 2011 naar een nieuwe installatie van SBS 2011 met al een aantal dingen geconfigureerd en geinstalleerd. Dus hij is niet helemaal clean maar wel bijna clean. Is dit nog mogelijk ? Kan niks zelf vinden op internet.

Thanks!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
Dat lijkt me niet... een migratie is het overnemen van een configuratie, waar mogelijk voor 100%...

Wat je zou kunnen doen is natuurlijk een VM opbouwen als SBS 2011 met de nodige installatie en configuratie, dan hier een image van maken en die over je SBS2003 heen te donderen, zo is je SBS korter uit de lucht (+- 20 min als de image goed voorbereid is) en toch clean.

Verwijderd

Topicstarter
De 2003 draait zo en de nieuwe SBS 2011 draait al virtueel hier. Ik vermoede al dat dit niet meer mogelijk was. Kwam er later pas achter dat er een migratie gedaan moest worden.

En de 2011 blijft virtueel draaien en de 2003 gaat weg. Dus als alles goed geconfigureerd is is het puur de 2003 uit het domein halen en 2011 erin plugge en dan zou het max 5-min zijn dat het down zou moeten zijn hier.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik het beste een nieuwe installatie ga uitvoeren en van te voren die answer file maak op de 2003 server.

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:20:
De 2003 draait zo en de nieuwe SBS 2011 draait al virtueel hier. Ik vermoede al dat dit niet meer mogelijk was. Kwam er later pas achter dat er een migratie gedaan moest worden.

En de 2011 blijft virtueel draaien en de 2003 gaat weg. Dus als alles goed geconfigureerd is is het puur de 2003 uit het domein halen en 2011 erin plugge en dan zou het max 5-min zijn dat het down zou moeten zijn hier.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik het beste een nieuwe installatie ga uitvoeren en van te voren die answer file maak op de 2003 server.
Klopt , beste is om voor de migratie te gaan. 2003 server kan blijven draaien , terwijl je migreert.

Kies je om geen migratie te starten zul je opnieuw de pc's moeten aanmelden + je begint met een nieuw gebruikersprofiel.Als het een paar pc's zijn is het nog te doen. Downtime op deze manier ligt aan hoeveel gebruikers er momenteel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het zit toch wel tegen de 30 man aan hier. Is het ook niet mogelijk om alleen de mail, users, policies en wat settings te migreren of is dit echt totaal niet meer mogelijk naar de installatie.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

GPO's kun je ex- en importeren. Datameuk = robocopy, mail kun je met exmerge op 2003 exporteren naar .pst en weer importeren op je Exchange 2010.

Als je alles met alle geweld wil meenemen zou je kunnen [google=swing migration SBS2011] voor wat opties.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1