Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beeld valt uit waarna pc uitvalt tijden gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn scherm valt uit tijdens het spelen van sommige spellen, na een paar seconden val de pc helemaal uit.
Ik heb er al een nieuwe voeding in gezet (Coolermaster GX650), maar het heeft niet geholpen.

normale belasting Speccy:
http://speccy.piriform.com/results/q...aUxrXVqizbsvh4

na een half uur COD black ops (draait wel goed zonder uitvallen):
http://speccy.piriform.com/results/h...zFr2BcUKIxzySK

kan iemand mij helpen?

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:51
klinkt eerder als je videokaart die over verhit.

Zou je wat meer specs kunnen geven?

Verwijderd

Klinkt als een gevalletje te warm.
Blaas eens het stof uit je kaart,pc,behuizing

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 11:37
Je linkjes zijn vervormd door de puntjes in het midden. Verder denk ik ook aan de videokaart. Maar valt je scherm uit (dus helemaal uit, ook geen osd of power-lampje meer), of valt het beeld weg?

[ Voor 4% gewijzigd door Q00101100 op 31-10-2011 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu moeten de linkjes goed zijn, daar staan mijn specs in
http://speccy.piriform.com/results/qLuxS6FDSaUxrXVqizbsvh4

http://speccy.piriform.com/results/hnZtvvQwtzFr2BcUKIxzySK

Daar staan ook de temperaturen in van mijn videokaart: 62 oC na gamen COD black ops en 49 oC normaal

Verwijderd

Topicstarter
het beeld krijgt geen signaal meer de computer blijft dan gewoon draaien, maar valt na enkele seconden ook uit.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeemkast is schoon ik heb hem pas nog open gehad.

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 11:37
Die temperaturen zijn gewoon ok, dus daar ligt het denk ik niet aan. Ik raad je aan om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.

• Terrz
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:56:
Mijn systeemkast is schoon ik heb hem pas nog open gehad.
Processor temperatuur staat er niet bij, zou je die eens kunnen nakijken met een programma als speedfan?

En als eerst je monitor uit gaat, gaat ie dan fysiek uit? Of krijg je eerst "no signal, going to sleep mode" of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
Terrz schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:05:
[...]

Processor temperatuur staat er niet bij, zou je die eens kunnen nakijken met een programma als speedfan?

En als eerst je monitor uit gaat, gaat ie dan fysiek uit? Of krijg je eerst "no signal, going to sleep mode" of iets dergelijks?
Zonder belasting van de CPU geeft speedfan 53 oC ik zal het ook nog testen na belasting van de CPU

Ik krijg no signal, going to sleep mode

• simotion
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-11 21:42
Download even prime95, draai die en houd intussen even je temperatuur in de gaten ;) Prime95 is een programmatje dat je CPU 100% belast.

Ik vind 53 graden voor idle al redelijk hoog by the way...

• Terrz
53 is redelijk hoog op idle, dat doet die van mij onder load. Al zijn de pentiums natuurlijk wel heethoofden.

De pc van een vriend van mij viel ook uit onder load, was een pre-build pc van acer. Naar mijn idee werd de chipset koeling op het moederbord te warm (speedfan gaf hooge temperaturen). Vervolgens met ti-wraps een 80mm fan er op gezet wat het probleem heeft verholpen.

Zou je speedfan eens willen >DOWNLOADEN<

En die laten lopen samen met >Prime95<

En kun je dan een paar screenshots maken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met Prime95 de CPU belast en met speedfan de temperaturen in de gaten gehouden.
na een half uur: CPU en GPU van 48 oC naar 54 oC, HDO van 25 oC naar 31 oC.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dead space II in een venster gestart en gekeken wat de temperaturen doen tijdens het spel.
De temperatuur van de CPU en GPU schoten gelijk van 52 oC naar 58 oC waarna het langzaam opliep naar 67 oC. De temperatuur van de GPU en CPU lopen vrijwel gelijk kan dit kloppen? Het beeld is trouwens niet weg gevallen bij de 67 oC, ik ga denk ik maar een betere CPU koeler kopen kijken of het probleem opgelost is als de temperturen lager blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vraag. Bij mijn dell dimension 9150 zit de processor als een ruit op het moederboard, kan ik dan zomaar een andere koeling erop zetten of moet je dan ook weer een koeling hebben waarvan de heatsink in een ruit staat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een andere fan in gezet hierdoor blijft de temp idle 42 oC en tijdens gamen max 51oC.
Tijdens het gamen is toch weer het beeld uit gevallen, de CPU temp was toen 45oC.
Ik denk dat het toch niet aan de CPU temp ligt, maar aan iets anders.
Heeft iemand nog ideen wat het nog meer zou kunnen zijn.

• Terrz
Je spul word niet te warm, misschien is het je geheugen.

Zou je memtest eens een nacht kunnen laten draaien?
Pagina: 1